گروه سیاسی: سفیر ایران در بغداد با اشاره به ابراز تمایل نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق برای سفر به تهران در جریان برگزاری نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه عراق در کویت، تأکید کرد که تهران از این سفر استقبال می‌کند

حسن کاظمی‌ قمی در گفت‌وگو با همشهری خاطرنشان کرد که این موضوع در جریان دیدار منوچهر متکی، وزیر امور خارجه و مالکی در کویت نیز مورد تأکید قرار گرفته است. وی همچنین تصریح کرد که زمان انجام این دیدار هنوز تعیین نشده است. نخست‌وزیر عراق در دیدار متکی با اشاره به نقش مثبت ایران در حمایت از روند سیاسی در عراق، خواستار ادامه تلاش‌های تهران برای استقرار امنیت و ثبات در عراق شده بود.

یک شایعه
سفیر ایران در عراق در ادامه در واکنش به شایعه دستگیری یک مقام ایرانی در بصره گفت: دولت عراق این موضوع را تکذیب و تأکید کرده است که این ادعا از جانب نیروهای اشغالگر در عراق مطرح شده و سند و مدرکی هم برای اثبات آن ارائه نشده است.

خبرگزاری فارس هم به نقل از یک مقام آگاه، شایعه دستگیری یک مقام ایرانی در شهر بصره عراق را کذب محض خواند.  این مقام آگاه با بیان اینکه هیچ مقام ایرانی در عراق دستگیر نشده، تصریح کرد: هدف آمریکا از انتشار این شایعات، انحراف افکار عمومی و نگاه رسانه‌ها از فجایع جاری در عراق و تشدید فشار بر ایران است.

کد خبر 50025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز