اهالی محله اصفهانک با راه اندازی ایستگاه صلواتی «مهمان سرای رحمت» برای کارتن خواب‌های منطقه ۱۴ مواد غذایی و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهند.

مهمان سرای رحمت

همشهری آنلاین _ مژگان مهرابی: این روزها که کرونا سایه شومش را بر سر جامعه ما انداخته و آدم ها از ترس انتقال این بیماری حتی امکان دست دادن هم ندارند، اهالی محله اصفهانک همراه با بسیجیان مساجد میثم و احباب الحسین(ع) اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی با عنوان «مهمان سرای رحمت» کرده اند. «حجت الاسلام سید مجتبی بدری» امام جماعت مسجد احباب الحسین(ع) در این باره می گوید: «بانی راه اندازی این ایستگاه صلواتی آقای عباسی یکی از معتمدین محله است. ایستگاه صلواتی در انتهای خیابان میرهاشمی برپا شده است. هر شب راس ساعت ۲۰ کارتن خواب ها برای گرفتن غذا به این جا می آیند. هر شب در حدود ۵۰۰ – ۶۰۰ غذا بین آن ها توزیع می شود. غیر از غذا با میوه و چای از آن ها پذیرایی می شود.» خدمات این ایستگاه صلواتی به غذا و میوه بسنده نمی شود. اقدام ارزنده ای که در این خیریه سیار انجام می شود، اهدای مواد ضدعفونی و صابون به کارتن خواب ها است. حجت الاسلام بدری در ادامه می افزاید: «برای استحمام کارتن خواب ها با یکی از گرمابه های هماهنگ کرده ایم و هزینه حمام را به آن ها پرداخت می کنیم.»

  • آموزش های ضدکرونایی به کارتن خواب ها

«احسان حاجی امیری» یکی از بسیجیان مسجد میثم معتقد است کارتن خواب ها هم شهروند این شهر هستند و باید به نیازهای آن ها احترام گذاشت. او می گوید: «هر کدام از ما دوست داریم، ظاهری آراسته داشته باشیم. با توجه به شیوع بیماری کرونا وضعیت کارتن خواب ها به مراتب بدتر از گذشته می شود و کمتر کسی برای کمک به آن ها اقدام می کند.» اما بسیجیان محله اصفهانک این کار را به گردن گرفته اند و در روزهای بحرانی شیوع کرونا با رعایت نکات بهداشتی اقدام به اصلاح سر آن ها می کنند. «مرتضی قاسمی» دبیر شورایاری محله حسین آباد دولاب در ادامه صحبت های او متذکر می شود: «چند تن از بسیجیان همزمان با ارائه خدمات بهداشتی و پذیرایی به کارتن خواب ها نکات آموزشی درباره کنترل بیماری کرونا را یاد می دهند.»

کد خبر 500047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha