همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به درخواست سید عبدالعزیز حکیم برای مذاکره مستقیم ایران و آمریکا درباره وضعیت عراق گفت: چنین مذاکره‌ای فعلاً در دستورکار نیست.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، حمیدرضا آصفی روز 28 خرداد در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به پیشنهاد حکیم افزود: وی دیدگاه‌های خود را گفت و ما برای دیدگاه ایشان احترام قائل هستیم، به همین دلیل با درخواست اولیه وی موافقت کردیم‌که با آمریکایی‌ها مذاکره کنیم. ولی آمریکایی‌ها رفتار نامتناسب و غیرمعقولی بروز دادند، لذا مذاکره عملی نشد.

عبدالعزیز حکیم، رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و رئیس ائتلاف عراق یکپارچه در ماه‌های اخیر دو بار از مقامات ایرانی خواسته است در مورد عراق با مقامات آمریکایی مذاکره کنند. اولین درخواست او در اسفندماه گذشته مورد استقبال علی لاریجانی رئیس شورای عالی امنیت ملی و سایر مقامات رسمی ایران قرار گرفت. اما انجام این مذاکرات پس از تشکیل دولت جدید در عراق منتفی اعلام شد. حکیم که اخیراً به تهران سفر کرده بود روز شنبه 27 خرداد در تهران درخواست خود را در این مورد تکرار کرد. ائتلاف عراق یکپارچه اکثریت پارلمان و دولت عراق را در دست دارد.

کد خبر 500

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز