همشهری آنلاین: پیگیری مسئله خصوصی‌سازی با ایجاد منابع جدید مالی و حمایت از شرکت‌های سرمایه‌گذاری از جمله اولویت‌های کاری شرکت بورس در سال 87 است.

امید قائمی - رئیس هیات مدیره شرکت بورس - ضمن بیان این مطلب افزود: حجم خصوصی‌سازی امسال از سال‌های گذشته بیشتر خواهد بود و ما با هماهنگی و حمایت از شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانیم به برنامه‌های واگذاری سهام در بورس دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازار از کشش لازم برای خصوصی‌سازی در سال 87 برخوردار است گفت: با توجه به حجم ارقام در سال گذشته نیز به نظر نمی‌رسید که بتوان خصوصی‌سازی را به شکل مناسب پیاده کرد اما شاهد بودیم که بازار سرمایه از روند مناسبی برخوردار بود و از برنامه خصوصی‌سازی نیز استقبال کرد بنابراین امسال هم امیدواریم که به رقم تعیین شده در زمینه خصوصی‌سازی در راستای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی  دست پیدا کنیم.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران قائمی تاکید کرد: تا پایان دوره هیات مدیره شرکت بورس، قصد دارد بحث OTC را به سرانجام برساند و با تاسیس این شرکت می‌توان امیدوار بود که وضعیت معاملات شرکت‌های تابلو چهارمی نیز بهتر مشخص شود همچنین شرکت بورس در نظر دارد بحث مرکز مالی ایران را نیز دنبال کند و در مسیر درستی قرار دهد.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های دیگر شرکت بورس برقراری ارتباط مناسب‌تر با کانون کارگزاران و کانون نهادهای مالی ایران است.

رئیس هیات مدیره شرکت بورس برنامه دیگر شرکت را نصب نرم افزار جدید معاملاتی آتوس عنوان کرد و افزود: نصب نرم افزار آتوس تا نیمه اول سال جاری اجرایی می‌شود و این نرم افزار می‌تواند تعاریف و شرایط حاکم بر معاملات را عوض کند و محیط بهتری را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

کد خبر 49956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز