در روزهایی که «کووید 19» همه جا سرک می کشد تا شهروندان را به بیماری «کرونا» مبتلا کند، معلولان و سالمندان بیش از دیگران در خطرند و وضعیت جسمی آنها به طور مرتب باید کنترل شود؛مانند کاری که به همت مسئولان خانه سلامت شهرداری منطقه 6 انجام می شود.

توزیع پک های بهداشتی منطقه 6

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: این روزها مسئولان خانه های سلامت در محله ها روزهای پرکاری را سپری می کنند. آنها چون فرشتگان سفیدپوش که در خط مقدم سلامتی قرار دارند، در میدان حاضرند تا به شهروندان به ویژه اقشار معلول و سالمند خدمت رسانی کنند.

به گفته «حبیب الله غفوری»، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 6، تهیه و توزیع پک های بهداشتی میان 980 معلول و سالمند، کاری بوده که از سوی مسئولان خانه های سلامت در حال انجام است: «نزدیک به 850 سالمند و 130 معلول در منطقه شناسایی شده اند که با توجه به حساسیت های جسمی که دارند با ورود ویروس کرونا، خدمت رسانی به آنها در اولویت کارهای خانه های سلامت قرار گرفت.»

او ادامه داد: «برخی از این افراد بنا به دلایلی توانایی تهیه مواد بهداشتی را نداشتند که به همت خیران و مسئولان خانه های سلامت، پک های بهداشتی شامل دستکش، مواد ضدعفونی کننده و ماسک تهیه شده و در اختیار سالمندان و معلولان قرار گرفته است.»

کار به اینجا ختم نمی شود و فعالان در خانه های سلامت تلفن به دست گرفتند و برای اطلاع از وضعیت جسمی سالمندان و معلولان، مستمر با آنها تماس می گیرند.غفوری در این باره گفت: «مسئولان خانه های سلامت با  افراد سالمند و معلول شناسایی شده در محله ها تماس می گیرند و وضعیت جسمی و سلامتی آنها را رصد می کنند. در واقع با این کار غربالگری این افراد انجام می شود. همچنین این افراد بنا به شرایط جسمی اشان قادر به انجام برخی از کارها و خرید نیستند که فعالان حوزه سلامت تلاش می کنند در این زمینه به این افراد کمک کنند تا بتوانیم با همین مهروزی از این روزهای بحرانی به سلامت عبور کنیم.»

«اکبر روحی»، از سالمندان ساکن شهرک «والفجر» است که در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ما از تلاش مسئولان شهرداری تقدیر کرد و گفت: «به سبب کهولت سن و داشتن بیماری ریوی نمی توانم خریدهای خانه را انجام دهم. فرزندانم در این کار کمک می کنند اما مواردی بوده که نیاز به خرید مایحتاج ضروری داشتم که با مسئولان خانه سلامت تماس گرفتم و خواهش کردم کهانجام دهند.»

او ادامه داد: «بیماری کرونا هر چند روند زندگی ها را بهم ریخته است اما بعد مثبت این بیماری افزایش مهربانی بین شهروندان و احترام گذاشتن به سالمندان است. امروز از تلویزیون شاهد صحنه هایی هستیم که خیلی سال ها فراموش شده بودند که در بحران کرونا باز هم احیا شدند و امیدوارم پس از غلبه به این بیماری باز هم شاهد چنین مهربانی ها در شهر باشیم.»

کد خبر 499362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha