شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاه عالی کلمبیا حکم بازداشت نماینده سابق کنگره کلمبیا که با رای خود موجبات انتخاب مجدد الوارو اوریبه رییس جمهوری این کشور را فراهم کرده بود، صادر کرد.

به نوشته ال موندو، ایدیس مدینا مدینا متهم به دریافت رشوه جهت رای به تغییر قانون اساسی کلمبیا در سال 2004 است، پیرو اصلاحات به عمل آمده در قانون اساسی کلمبیا الوارو اوریبه توانست برای بار دیگر به مقام رییس جمهوری در این کشور برسد.

مدینا هفته گذشته به این نکته اعتراف کرد که در ازای وعده دریافت سمت‌های دولتی با رای دادن به تغییر در قانون انتخاب مجدد رییس جمهوری موافقت کرده بود. اما طبق گفته مدینا پس از تصویب قانون انتخاب مجدد رییس جمهوری، مقامات دولتی به وعده خود در سپردن یک سمت دولتی به وی وفا نکردند.

ایدیس مدینا و تئودولیندو اوندانیو از معماران طرح تصویب قانون انتخاب مجدد رییس جمهوری محسوب می‌شوند. برای تصویب این قانون در مجلس کلمبیا تنها یک رای لازم بود که مدینا با رای خود به قانون انتخاب مجدد رییس جمهوری جنبه رسمی داد.

الوارو اوریبه که در سال 2002 از سوی یک نهضت مستقل به مقام رییس جمهوری کلمبیا رسیده بود. در سال 2006 نیز به دلیل تغییرات انجام شده در قانون انتخاب رییس جمهوری، مجددا به ریاست دولت رسید.

کد خبر 49936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز