برای ارائه خدمات به شهروندان و پیشگیری از آبگرفتگی معابر و نهرها، همزمان با افزایش موج بارش های بهاری طرح لایروبی نهرهای رو باز و رو بسته، در تکه دهم پایتخت در دستور کار قرار گرفته است.

لایه روبی

همشهری آنلاین / بهاره خسروی : سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست تکه دهم پایتخت، از اجرای طرح مستمر لایروبی نهرها خبر می دهد و می گوید: «با توجه به آغاز فصل بهار، بارش باران های بهاری و پیش بینی افزایش آن در روزهای اخیر، طرح ویژه لایروبی نهرها و اقدامات لازم برای مقابله با اثرات مخرب احتمالی بارندگی با هدف خدمت رسانی به شهروندان، شبانه روزی اجرا می شود.»
به گفته «محمدرضا افخم»، در این طرح تاکنون، عملیات لایروبی و پاکسازی 42 هزار 530 متر از نهرهای رو بسته، 13 هزار و 590 متر از نهرهای روباز، 27 حوضچه، رسوب گیری انجام شده است. همچنین همزمان با بارش باران، اکیپ های مجرب با تجهیزات کامل در نقاط آبگیر و حساس منطقه مستقر می شوند.
عملیات جمع آوری آب های سطحی از دیگر اقداماتی است که افخم برآن تاکید می کند و درباره آن توضیح می دهد: «پیش از آغاز فصل بارندگی، تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز آبگرفتگی در سطح منطقه صورت گرفته است و تاکنون نیز با وجود بارش های بهاری، مشکل آبگرفتگی و آب ماندگی در سطح معابر منطقه ایجاد نشده است.»

کد خبر 498857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha