پخش‌کنده فیلم «خروج» با بیان اینکه سازندگان این اثر با اکران آنلاین ریسک بزرگی را انجام می‌دهند، گفت: امیدوارم این اتفاق شروع ‌کننده مسیری برای آینده باشد تا فیلم‌های دیگری که در نوبت اکران هستند از این طریق عرضه شوند.

خروج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی سرتیپی درباره اکران آنلاین فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا با تاکید  بر اینکه فیلم اکران آنلاین می‌شود که متفاوت از نمایش خانگی در VOD است، درباره چنین تصمیمی بیان کرد: با توجه به وضعیت سینما و تعطیلی‌های اخیر که تولید فیلم را هم با مشکل مواجه کرده و سرمایه‌های تولید بلاتکلیف مانده‌اند، سازمان اوج، آقای حاتمی‌کیا و ما به عنوان پخش‌کننده پذیرفتیم این کار شروع شود تا باری از اکران سینماها کم شود.

او ادامه داد: مهم‌ترین دلیل برای انجام این اکران آنلاین این بود که حداقل دو سه ماه طلایی سینما را از دست داده و خواهیم داد و چنین کاری را هم نمی‌شود با یک فیلم معمولی انجام داد، یعنی اکران آنلاین باید با یک فیلم خوب شروع شود تا بتوان بر آوردی روی آن انجام داد. از آنجا که فیلم «خروج» اثری خوب و مطرح در جشنواره بود، به لحاظ فروش می توانستیم با این مدل اکران روی آن حساب کنیم به همین دلیل در شرایط فعلی این تصمیم را گرفتیم.

وی درباره اکران آنلاین فیلم «خروج»گفت: بیشتر پیشنهاد سازمان اوج بود و ما هم در جهت تسهیل قضایا موافقت و همراهی کردیم. سرتیپی که مدیر پردیس‌های سینمایی ایران مال و کورش نیز هست در ادامه بیان کرد: اگر این روند ادامه‌دار شود حتما در طولانی‌مدت برای سینمادارها مشکل به وجود خواهد آمد، اما الان با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد و نمی‌دانیم تا چه زمانی تعطیلی سالن‌ها ادامه دارد و شرایط چه وقت عادی خواهد شد، چاره دیگری نیست چون این را خوب می‌دانیم که در حال مواجه شدن با انباشت تعداد زیادی فیلم هستیم به همین دلیل بیشتر به این فکر می‌کنیم که اگر می شود چرخه تولید را سریع تر برگردانیم  چون کلیت سینما در حال حاضر از سالن خیلی مهم‌تر است.

این تهیه‌کننده سینما در پاسخ به اینکه اگر خودش تهیه کننده و سرمایه‌گذار فیلم «خروج» بود حاضر به اکران آنلاین آن می‌شد؟ گفت: تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم ریسک بزرگی را انجام می‌دهند و در واقع خط شکنی می‌کنند. اگر من بودم شاید جرات انجام این کار را نداشتم ولی از اینکه دوستان این طور خط شکنی کردند امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم.

 این کار هم معایبی دارد و هم مزایایی. یک خوبی آن در شرایط فعلی این است که چرخش مالی تولید را از این حالت فریز شده می‌تواند در بیاورد و دیگر اینکه فشار فیلم‌های در اکران مانده را می‌تواند کم کند.
او افزود: چنین روشی در بسیاری از کشورهای دنیا انجام می‌شود و سالن‌سازی هم در کنارش ادامه دارد. ما بعد از این اکران آنلاین امکان اکران روی پرده سینما را هم داریم همانطور که در دیگر نقاط دنیا رخ می‌ دهد، ولی با این حال امیدواریم علاقه‌مندان نسخه قانونی را از طریق همین اکران آنلاین ببینند چرا که این کار برای چرخش صنعت سینما می‌افتد.
 

کد خبر 498405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha