یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

مدیرکل جدید هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین گفتگوی خود اعلام کرد بخش اعظم مطالبات تئاتری‌ها تا اردیبهشت پرداخت می‌شود.

قادر آشنا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، قادر آشنا مدیرکل جدید هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از برگزاری جلسه معارفه رسمی خود، درباره وضعیت پرداخت مطالبات هنرمندان تئاتر در سال ۹۸ گفت: تلاش می شود بخش عمده مطالبات هنرمندان تئاتر در سال ۹۸ در ایام باقیمانده فروردین و تا پایان اردیبهشت سال جاری پرداخت شود. وی تأکید کرد: هم وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم معاون هنری ایشان قول مساعد داده‌اند تا به زودی عمده مطالبات هنرمندان تئاتر پرداخت شود.

آشنا در ادامه درباره حمایت‌های مالی اداره کل هنرهای نمایشی از گروه‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری که به دلیل تعطیلی‌های پیش آمده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متضرر شده‌اند، توضیح داد: دولت روی شغل‌هایی که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند متمرکز شده و بودجه‌ای را برای آن در نظر گرفته است. بخشی از این بودجه برای بخش‌های مختلف هنر، از جمله در تئاتر برای حمایت از گروه‌ها و تماشاخانه تئاتری متضرر شده، اختصاص پیدا می کند.

مدیرکل جدید هنرهای نمایشی درباره برنامه‌ریزی برای انتخاب و معرفی دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعتبار تئاتر ایران است که در سطح جهانی شناخته شده است. قطعاً یکی از موضوعات مهمی که به آن پرداخته می‌شود، انتخاب و معرفی دبیر دوره جدید جشنواره است که این روند را با دقت آغاز کرده و جلو می‌بریم.
 

کد خبر 498067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha