برچسب رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی در مراکز عمومی و خدماتی مانند مقابل نانوایی‌ها و دستگاه‌های عابر بانک منطقه ۱۳ نصب شده‌است.

برچسب رعایت فاصله

همشهری آنلاین-پروانه بهرام‌نژاد: اجرای طرح فاصله فیزیکی و اجتماعی که گام مهم در کاهش شیوع بیماری کرونا است، برای اولین بار در سیزدهمین تکه پایتخت برای کمک به کنترل این بیماری در فضای عمومی در حال اجرا است. «مرتضی رحمان‌زاده» شهردار منطقه۱۳ اجرای این طرح را موثر می‌داند و دراین‌باره می‌گوید: «با توجه به بخشنامه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی میان افراد و ابلاغیه شهرداری تهران در این زمینه، تمهیدات و برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی شهرداری منطقه۱۳ برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ما را بر اجرای این طرح واداشت.»

  •  لطفا فاصله بگیرید

این برچسب‌های زرد رنگ که تصویر یک جفت کفش روی آن درج شده، شهروندان را ملزم به ایستادن روی آنها و فاصله گرفتن از افرادی که در جلو یا پشت سرشان قرار دارند، می‌کند. روی آن هم مطالب هشداردهنده مانند «فاصله فیزیکی را رعایت کنیم»، «کرونا را شکست می‌دهیم» دیده می‌شود.
شهردار منطقه۱۳ درباره ویژگی این طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا می‌افزاید: «این طرح ابتکاری را برای اولین بار در مناطق شهر تهران اجرا می‌کنیم که براساس آن برچسب‌هایی در ورودی نانوایی‌ها و دستگاه‌های عابر بانک این منطقه نصب شده تا شهروندان فاصله مناسب را با همدیگر رعایت کنند.»

  • محله امامت پیشرو در کاهش کرونا

محله امامت در اجرا و نصب برچسب‌های رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی پیشرو است و در حال حاضر با نصب برچسب در ورودی ۸ نانوایی محله امامت، عابر بانک‌ها و ایستگاه‌های سامانه اتوبوس‌های تندرو این محله شهروندان درصدد کمک به کاهش شیوع ویروس کرونا هستند. بر اساس آنچه روی این برچسب‌ها  نوشته شده، شورایاری و مدیریت محله امامت در این زمینه پیشگام بوده‌است. به طوریکه به گفته شهردار منطقه۱۳، این طرح با همکاری شورایاری محله امامت و شهرداری ناحیه ۳ از چند روز پیش آغاز شده و در سایر مراکز و نانوایی‌های این منطقه اجرا خواهد شد. علاوه بر این، همه مراکز و مکان‌های عمومی و خدماتی منطقه نیز ضدعفونی می‌شود تا اقدامات در کاهش شیوع کرونا موثرتر باشد.

کد خبر 498129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha