فعالیت های گسترده ای برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در محدوده شهرداری منطقه ۱۳ در حال انجام است و از همه امکانات شهرداری برای این منظور استفاده می شود.

کرونا

همشهری آنلاین- پروانه بهرام‌نژاد: این روزها طرح و برنامه‌های مختلفی با هدف افزایش آگاهی شهروندان و کارکنان منطقه ۱۳ تهران برای کنترل ویروس کرونا در حال انجام است که یکی از آنها اکران بنرهای هشداردهنده در معابر پرتردد است. «سیدمهدی صالح‌زاده» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «اداره زیباسازی، تعدادی بنر با محتوای پیشگیری از کرونا در خیابان‌های پیروزی، سی‌متری نیروی هوایی، خاقانی، مهتدی، فلکه اطلاعات و فلکه اول نیروی هوایی نصب شد.» همچنین برگزاری جلسات آموزشی پیشگیری از کرونا ویژه کارگران و نمایندگان پیمانکاران از دیگر اقدامات این منطقه است. او دراین‌باره می‌گوید: «در این جلسات که با توجه به اهمیت پیشگیری و جلوگیری شیوع ویروس کرونا و آمادگی بیشتر کارکنان برای مقابله با این بیماری برگزار می‌شود، موارد و اصول بهداشتی برای مقابله آن مستمر آموزش داده‌خواهدشد.»

  • ضدعفونی کردن امکان عمومی

امکانات و تجهیزات عمومی محدوده شهرداری منطقه۱۳ ضدعفونی می‌شود. یکی از این امکانات سرویس‌های بهداشتی عمومی هستند که صالح‌زاده دراین‌باره ‌معتقد است: «توجه نداشتن به نظافت سرویس‌های بهداشتی می‌تواند موجب انتشار بیماری‌های مختلف شود. از این رو ضدعفونی کردن روزانه آنها در دستور کار قرار دارد.»

  • دورکاری کارکنان بیمار

همچنین با توجه به اهمیت و اولویت بهداشت و سلامت کارکنان، شهرداری منطقه۱۳ تمهیداتی اندیشیده تا کمترین میزان ابتلا میان کارکنان و شهروندان را دراین محدوده شاهد باشیم. از این رو ضمن تشکیل کمیته ارتقای بهداشت و سلامت کارکنان شهرداری منطقه، استفاده نکردن از دستگاه‌های ثبت اثرانگشت در ساختمان‌های فاقد دستگاه‌های ثبت سیستم تردد به صورت چهره‌نگار، موافقت با حضور نداشتن بیماران خاص تا ۱۵ اسفند ماه در محل کار و دورکاری بیماران خاص و  ملزم نکردن مبتلایان به بیماران مسری و واگیردار به حضور در محل کار از جمله این تمهیدات است.

  • از آموزش تا لغو جلسه‌های غیرضروری

بخش دیگر از راهکارهای این منطقه در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، برگزاری آموزش‌های لازم در زمینه رعایت بهداشت فردی و حفظ نظافت شخصی کارکنان بخش خدماتی و تهیه وسایل ضدعفونی کننده و کنترل لازم درزمینه تأمین اقلام و ملزومات بهداشتی مورد نیاز شامل محلول‌های ضدعفونی کننده دکونتکس، الکل طبی، پدهای استریل، باند و گاز از جمله وظایف مسئول ساختمان است که باید در دستور کار قرار گیرد. همچنین بر این اساس محدود کردن برگزاری همایش‌ها، جلسات غیرضروری به دلیل افزایش احتمال شیوع بیماری‌های واگیر و مسری در اثر افزایش تماس کارکنان و تمیزکردن سطوح تماس با محلول‌های ضدعفونی کننده با توجه به افزایش ضریب ایمنی احتمال ابتلا به بیماری‌های واگیر دار نیز انجام خواهد شد.

کد خبر 486502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha