همشهری آنلاین: یک مقام دولتی پاکستان اعلام کرد یکی از فرماندهان نظامی وابسته به شبکه القاعده به نیروها و هواداران خود دستور داد حملات نظامی در پاکستان را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پیشاور؛ پس از آغاز گفت‌وگوهای سری بین دولت جدید پاکستان و فرماندهان گروه‌های افراطی وابسته شبکه القاعده در مناطق قبیله‌ای نشین این کشور ، یکی از فرماندهان نظامی وابسته به القاعده به نیروهای خود دستور توقف حمله به نیروهای دولتی پاکستان را صادر کرده است.[آشنایی با منطقه قبایلی افغانستان و پاکستان]

دولت جدید پاکستان که در ماه فوریه گذشته انتخاب شد، وعده داد از طریق گفت‌وگو و راهکارهای مسالمت آمیز تلاش کند تا به درگیری‌ها و خشونت‌ها در این کشور به ویژه حملات افراط گرایان در مناطق مرزی و قبیله ای نشین پایان دهد.

بر اثر این حملات و درگیری‌ها که از اواسط سال گذشته آغاز شده است تاکنون صدها نفر در پاکستان کشته شدند.

در همین حال احتمال امضای توافقنامه صلح میان دولت پاکستان با افراط گرایان که مقر اصلی آنان در مناطق قبیله ای هم مرز افغانستان است، نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

مخالفان و منتقدان ابتکار دولت جدید پاکستان برای گفت‌وگو با افراط گرایان بر این باورند امضای توافقنامه صلح با آنان این فرصت را در اختیار افراد مسلح و افراط گریان وابسته به القاعده قرار خواهد داد تا نیروهای خود را بازسازی و حملاتشان را در افغانستان تشدید کنند.

کد خبر 49792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز