چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

در حالی که پیش از عید، مسئولان صنف قناد‌ها با اعلام به موقع نرخ‌ انواع شیرینی‌ توانستند بخشی از مشکلات مصرف‌کنندگان در قبال گرانی شیرینی‌ شب عید را رفع کنند

اما به نظر می‌رسد قیمت‌های متورم روغن و زعفران، نقش متهمان اصلی گرانی شیرینی این روزها را ایفا می‌کنند.

پای درد دل هر یک از قناد‌ها که بنشینید، بی‌درنگ در مورد گرانی مواد اولیه یاد شده و دستمزد‌های جدید کارگران صحبت می‌کنند اما به هر حال قناد‌ها در مقابل تک‌تک شهروندانی که تا روز‌های پایانی فروردین‌ماه مشغول دید و بازدید‌های عید بودند، نمی‌توانستند مشکلات یاد شده را توضیح دهند و بنابراین مجبور بودند  اتهامات وارد شده از سوی آنها را تحمل کنند.

این روز‌ها قیمت شیرینی بسته به مواد به کاربرده شده در آن، قیمت‌های متنوعی دارد و بنابراین روی قیمت‌های مصوب نیز نمی‌توان زیاد حساب باز کرد. برای نمونه بخشی از شیرینی‌های مغزدار که در‌ تهیه آن‌ها از بادام یا گردو استفاده می‌شود و نیز شیرینی‌های دسردار که برش میوه در آن به کار می‌رود، مشمول افزایش قیمت هستند.

به گفته قناد‌ها چنانچه برای یک کیلو شیرینی، ۱۰۰ گرم مغز گردو مصرف شود، قیمت آن۱۲۰۰ تومان  بالا می‌رود. البته برخی قناد‌ها نیز برای تهیه انواع شیرینی به جای روغن‌های جامد و غیره از کره استفاده می‌کنند که همین موضوع در افزایش قیمت تمام شده شیرینی نقش تعیین کننده‌ای دارد.

طعم شیرینی‌های این قناد‌ها به مذاق خریداران خاص خوش می‌آید و همان‌طور که در چند سال اخیر شاهد آن بودیم نام فروشنده‌ها را به سر زبان‌ها می‌اندازد. شهروندان در چنین شرایطی حاضرند در ازای کیفیت بالای محصول، گرانی آن‌را نیز بپذیرند اما به گفته شهروندان، این نکته که شاید توافقی بین فروشنده و خریدار محسوب می‌شود، نباید موجب گرانی کلی در این صنف شود.

کد خبر 49752

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز