چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

این روزها ویروس گرانی یکی پس از دیگری انواع محصولات را در بر می‌گیرد و به نظر نمی‌رسد این ویروس به راحتی سایه خود را از سر مردم کم کند، دیگر هیچ نوع محصول کشاورزی را سراغ نداریم که صابون گرانی به تنش نخورده باشد. گوجه‌فرنگی هم از این قاعده مستثنی نیست.

محمد مهدی بحرینی، مدیر کل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی درباره گرانی گوجه‌فرنگی حرف عجیبی می‌زند و می‌گوید: سختی تردد ماشین‌آلات سنگین در نوروز باعث گرانی گوجه‌فرنگی شد.

اما حسین مهاجران، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وسبزی این حرف‌ها را قبول ندارد و ضمن تکذیب این گفته‌ها می‌گوید: اگر تولیدکننده محصولی داشته باشد به هر قیمتی که شده این محصول را به بازار مصرف می‌رساند و دلیل کاهش تردد ماشین آلات سنگین نمی‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای باشد.

وی می‌گوید: آماده نبودن محصولات در جنوب کشور و استفاده از کشت جایگزین توسط برخی از کشاورزان از دلایل اصلی گرانی گوجه‌فرنگی در فصل بهار بود.

مهاجران می‌افزاید: از طرف دیگر محصول کشاورزان در خوزستان و دزفول، جیرفت و مناطق گرمسیر به دنبال سرمای زمستان امسال آماده عرضه به بازار نبود، همه این موضوعات باعث شد تا عرضه گوجه‌فرنگی به اندازه تقاضای موجود نباشد و باعث گرانی این محصول شود.

اما مهاجران در ادامه وعده می‌دهد که قیمت گوجه‌فرنگی تا ۲۰ روز آینده به حالت واقعی خود برگردد و می‌گوید: محصول کشاورزان مناطق گرمسیر تا ۲۰ روز آینده یعنی تا آخر فروردین ماه آماده عرضه به بازار است بنابراین قیمت این محصول بار دیگر به قیمت قبلی خود یعنی ۲۵۰ تومان باز خواهد گشت.

کد خبر 48252

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز