رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در شرایط امروز، نیاز است مجلس پای کار باشد، در خط مقدم جبهه دفاع از مردم قرار گیرد و به کمک بخش خدمات‌رسان کشور بشتابد.

حاجی بابایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس در جمع خبرنگاران با طرح این سئوال که چرا مجلس در حال حاضر، که کشور بیشترین نیاز را به تصمیم گیری و  بیان مطالب از تریبون مجلس در مورد مسائل مهم موجود را دارد، تعطیل است؟ تاکید کرد: این کار اصلا با مصالح کشور وعقلانیت وانقلابیگری سازگاری ندارد.

وی افزود: آیا در شرایطی که اقشار مختلف مردم، در گروههای داوطلبانه جهادی در بخش های مختلف، برای مدیریت وکنترل بیماری کرونا به میدان آمده اند، در خانه نشستن نمایندگان این مردم چه توجیهی می تواند داشته باشد؟  مگر مجلس عصاره فضایل ملت نیست؟ پس اگر در شرایط کنونی که این کشور نیاز به مدیریت جهادی دارد،مجلس تعطیل باشد، کی می خواهد، جایگاه ظهور و بروز اراده مردمی باشد، که امروز چشم امید مردم به نقش آفرینی نمایندگان خود دوخته اند؟

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت:مجلس شورای اسلامی باید چشم بیدار ملت باشد، امروز که کشور با مشکلات عدیده ای روبروست، از همه مهم تر بحث بیماری کرونا که زندگی مردم را در ابعاد مختلف تحت تاثیر قرار داده است ونگرانیهای زیادی را ایجاد کرده است،  نقش مجلس شورای اسلامی چیست؟ 

وی با اشاره به این که،  بنا به پیش‌بینی سازمان جهانی کار، بر اثر پاندمی ویروس کرونا نزدیک به ۲۵ میلیون نفر درجهان بیکار می‌شوند، افزود: براساس اظهار نظر متخصصان و ارزیابی‌های اولیه، نیاز به ابتکار فوری در سه زمینه وجود دارد، حمایت از کارگران در محل کار، تحرک اقتصادی و ایجاد اشتغال، پشتیبانی از تداوم کار و درآمد افراد.

این نماینده مجلس گفت: این راهکارها شامل گسترش کمک‌های اجتماعی، پشتیبانی از مشاغل (مانند ایجاد مشاغل موقت و کوتاه‌مدت، پرداخت یارانه، و پرداخت بازخرید یا بیمه‌های بیکاری)، معافیت‌های مالیاتی برای کسب و کارهای بسیار کوچک، کوچک و متوسط، و کمک‌های مالی به بخش‌های مشخص اقتصادی است.

وی گفت: بی شک کشور ما نیز تحت تاثیر این مشکلات اقتصادی و اجتماعی جهان قرار خواهد گرفت، آیا مجلس بجای این که وضعیت اجتماعی واقتصادی کشور را بررسی و مدیریت کند، می خواهد بنشیند و فقط نظاره گر باشد؟ آیا زمان را برای مدیریت بحران از دست نخواهیم داد؟ آیا جبران این وقت کشی امکان پذیر است؟

حاجی بابایی، باطرح این پرسش که آیا مجلس امروز  تشکیل جلسه می دهد و تصمیم می گیرد؟ اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی، در معنای مظهر اراده مردم ،چرا تعطیل است، آیا مجلس مظهر اراده مردمی نیست، که کمتر از چهل روز پیش با تمام مشکلات موجود، با حضور در پای صندوقهای رای، اراده خود را نشان دادند؟ بر اساس تحلیل های جهانی، یکی از عوارض گسترش بیماری کرونا، توسعه بی اعتمادی است، آیا تعطیلی مجلس به گسترش این بی اعتمادی در کشور دامن نمی زند؟

وی با تشکر از برنامه ها و زحمات ستاد ملی مبارزه با کرونا زحمات دولت وقوه قضائیه نیروهای نظامی و انتظامی بویژه پزشگان وپرستاران و... گفت: من معتقدم شفاف‌سازی یکی از ارکان اساسی مواجهه و مهار بحران‌ها است؛ چه بحران سلامت و چه اقتصاد وهمه زمینه هاست،  اما چرا ستاد مبارزه ملی با کرونا، فقط مجلس را تعطیل می کند؟ دولت وقوه قضائیه درحال فعالیت هستند. شاید خدای ناکرده مجلس به هر دلیلی باید تعطیل باشد!؟

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: آیا در شرایطی که در مورد تبعات اقتصادی بحران موجود، دولت  هیچ آماری منتشر نکرده است و اصولا معلوم نیست چه برنامه‌ای برای جبران صدمات اقتصادی ویروس کرونا دارد، چه تعداد از شهروندان کار خود را از دست داده‌اند، یا اصنافی که تعطیل شده اند، وضعیت صادرات کشور در چه حالی است و تولید ناخالص داخلی بخش‌های مختلف کشور چه تاثیری از بحران کرونا گرفته‌اند، تعطیلی نهاد قانونگذاری به صلاح چه کسی است؟

وی گفت: در شرایطی که تحلیل گران اجتماعی معتقدند که با پاندومی کرونا، جهان با یکی از بزرگ‌ترین شوک‌های تاریخ معاصر و نوعی"موقعیت جنگی" و شرایط اضطراری روبرو شده که دوام آن حتی اگر دیرپا نباشد، اثرات بس گسترده و درازمدتی خواهد داشت، حتی منبعد تحلیل های اجتماعی واقتصادی به شرایط پاندومی کرونا، پیش از کرونا وپسا کرونا خواهد بود، منفعل بودن یکی از قوای سه گانه کشور ، چه توجیهی دارد؟

حاجی بابایی گفت: در این شرایط، نیاز است مجلس پای کار باشد، و درخط مقدم جبهه دفاع از مردم قرار گیرد. مشکلات مردم را در حوزه های مختلف مورد بررسی وپایش قرار داده وراهکار ارائه دهد، مسائل جامعه را آسیب شناسی کند و به کمک بخش خدمات رسان کشور بشتابد، برای مثال در کنار بهداشت و درمان و بخش اقتصاد، بخش آموزش باید در اولویت قانونگذاری قرار گیرد،تا از توسعه آسیب های احتمالی این بحران جهانی پیشگیری شود.

حاجی بابایی، با طرح این پرسش که، آیا ایجاد شرایط مناسب و تدوین پروتکل مبتنی بر طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مجلس، نمی‌توان جلسات مجلس را تشکیل داد،که هم سلامت نمایندگان در این پروتکل مد نظر باشد وهم جلسات مجلس تعطیل نشود گفت: باید منسجم و همراه با مردم به دغدغه های اجتماعی، اقتصادی حاصل از بحران کنونی پرداخت و به مردم اطمینان داد، که از تمام ظرفیتهای موجود برای تبدیل چالش وتهدید ایجاد شده به فرصت استفاده می کنیم.

وی افزود: این حرکتی جهادی، فقط با تشکیل فعالانه جلسات مجلس و اولویت بخشی به متناسب سازی قانون بودجه ۹۹، برنامه ششم توسعه با وضعیتی ناخواسته ای که پیش آمده است، برای مدیریت وکنترل عوارض این بحران جهانی در کشور امکان پذیر است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه از نظر من تعطیلی مجلس عادی نیست،گفت: معتقدم دستها و اراده هایی خواسته یا ناخواسته درصدد است، که مجلس تعطیل شود و نتواند نقش حیاتی خود را ایفا کند.

وی ادامه داد: هنوز یک ماه از نقش آفرینی این مردم در انتخابات مجلس نگذشته است، باید در جواب این اعتماد مردمی در سخت ترین شرایط نیز پاسخگوی مطالبات آنها بود، باید شفاف با مردم سخن گفت، باید پای کار ایستاد و بحران را مدیریت کرد.

حاجی بابایی تصریح کرد: مجلسی که در شدیدترین بمب باران های دشمن تعطیل نشد، چرا باید در این شرایط که چشم امید مردم به نمایندگان خود، در تصمیم گیری مناسب برای پیامدهای اجتماعی واقتصادی ناشی از شیوع بیماری کروناست ، نباید ایفای نقش کند؟

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: من معتقدم حفاظت از جان نمایندگان عزیز لازم است،  اما با اتخاذ تدابیر مناسب، در این شرایط بحرانی و برهه هایی که کشور بیشترین نیاز به مجلس را دارد، ریاست محترم مجلس می توانند تدابیری را بیندیشد، مجلس مقتدرانه نقش اصلی خود را در مشگلات موجود ایفا نموده پاسخگوی  مطالبات بحق مردم باشد.نگرانم که درتعطیلی مجلس کرونای سیاسی نقش آفرینی کرده باشد.

وی گفت: البته زحمات ریاست محترم مجلس و نمایندگان بصورت انفرادی قابل تقدیر است، اما مصداق و تجلی بروز اراده وتاثیر گذاری مجلس وخانه ملت نیست. کار مجلس از طریق فضای مجازی درحال حاضر مانند غذا خوردن درفضای مجازی است.منتظر شروع کار مجلس هستیم.

کد خبر 496395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامرضا IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    5 0
    سلام اتفاقا سوال همین است مگر خون نمایندگان مجلس از جامعه و بخصوص جامعه پرستاری و پزشکی و ارتش و سپاه و بسیج و.. رنگین تر است ؟؟؟؟
  • مسعود IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    1 1
    نگین تعطیل شد بگین دورکاری میکنن
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    6 1
    احساس میشود نیازی به وجود مجلس نیست البته مجلسی بااین همه ضعف
  • ناشناس IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    13 1
    باسلام رئیس فراکسیون ولای فرمودن مجلس چرا تعطیل شده من فکر نمیکنم باز بودن مجلس مشکل ملت و حل بکنه نمایندگان الان می تونند در حوزه های خود میان مردم باشند ومشکلات و از نزدیک لمس کنند به مقامات بالا گزارش بدهند این مفیدتر تا برن انجا بشینند عده ای خدمات به اقایون بدن وهمین خودش میشه رعایت نکردن بهداشت عمومی فکر نمیکنم توطعه ای درکا ر باشه نمایندگان در زمان حساس کشور باید خلاقیت داشته باشن در نزدیک مردم بودن حضور فیزیکی بهتر می تونن به ملت خدمت کنند اگه واقعا دلسوز هستید همراه ملت باشید نه برید مجلس این خودش کمک به ویروس هست اقایون بزندگی لاکچری عادت کردن همین که از میان ملت انتخاب میشن دیگه فاصله شون به ملت شون میشه فضای از خانم مرکل یاد بگیرید مثل یک ادم عادی میرن رستوران ایرانی نه اسکوردی نه محافظان ان طوری چند بار درطول نمایندگی تون درکنا ر بدبختی مردم شما ها را دیدن دست بردارید ترا خدا بجای دیده شدن کاری انجام بدید
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 1
    اصلا جا نمی افتد چرا در شرایط بحرانی مجلس قانونگذاری یک کشور باید تعطیل باشد.
  • مجید IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    نمایندگان مجلس نبایدفقط دروقتی که اوضاع کشور اروم هست تشکیل جلسه دهند مجلس به درد همین روزای سخت میخورد
  • ممقانی FR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    مردم به شهادت شورای نگهبان از مجلس خیری ندیدند، خصوصا که نود نفرشان منتظر خدمت هستند