دادستان عمومی و انقلاب استان کردستان اعلام کرد که تاکنون ١۹ نفر از زندانیان به زندان بازگردانده شدند و در خصوص بررسی علل این حادثه تعدادی از عوامل زندان سقز بازداشت‌شده‌اند.

زندان سقز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد جباری با اشاره به جست‌وجوی تیم‌های نظامی برای شناسایی متواریان از زندان سقز استان کردستان اظهار کرد: تعداد بازگشتی‌ها به زندان سقز تاکنون ١۹ نفر بوده که از این تعداد ١۰ نفر دستگیر و مابقی خود را تسلیم مراجع نظامی و قضایی کرده‌اند.

وی افزود: در باب بررسی علل و عوامل این حادثه تعدادی از عوامل زندان سقز بازداشت‌شده‌اند و تحقیقات در حال انجام است تا قصور این افراد بررسی و تحت پیگرد قرار گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کردستان تصریح کرد: افرادی که در اختفا و فراهم آوردن وسایل برای فراریان مشارکت داشته باشند، عنوان مجرمانه دارند و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

 گفتنی است، مجتبی شیرودبزرگی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کردستان از بازداشت ۴ نفر در ارتباط با حادثه فرار تعدادی زندانی از زندان سقز خبر داده بود.

وی عنوان کرد: بلافاصله پس از گزارش فرار زندانیان از زندان سقز و در اجرای دستور ریاست قوه قضائیه مبنی بر شناسایی و برخورد قاطع با قاصرین و مقصرین، پرونده‌ای در دادسرای نظامی ناحیه سقز تشکیل‌شده و رئیس دادسرا شخصاً در محل حاضر و تحقیقات میدانی را آغاز و دستورات قضایی لازم را با هماهنگی دادستان نظامی استان صادر می‌نماید.

هرچند هنوز علت فرار دسته‌جمعی زندانیان از زندان سقز مشخص نشده اما تحقیقات در مورد چرایی و چگونگی فرار این مجرمان به دستور رئیس قوه قضائیه در جریان است.

ابراهیم رئیسی روز گذشته در نشست ویژه‌ای با فرمانده ناجا و جمعی از مسئولان قضائی، به بررسی آخرین وضعیت زندان‌ها پرداخت و دستورات ویژه‌ای برای پیگیری مسائل امنیتی و بهداشتی زندان‌ها صادر کرد.

لازم به ذکر است، شامگاه روز جمعه ۷۴ نفر از زندان سقز متواری شدند که بلافاصله پس‌ازآن تیم‌هایی از اداره اطلاعات، پلیس و سپاه برای شناسایی و دستگیری این فراریان تشکیل شد. مقامات قضایی استان کردستان وجود هرگونه زندانی امنیتی و به‌ویژه داعشی را در میان زندانیان متواری رد کرده‌اند. 
 

کد خبر 496345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha