گروه اجتماعی: رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: استان تهران، محروم‌ترین استان کشور از نظر فضاهای آموزشی است و این یکی از معضلات آموزش و پرورش است

به گفته رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، بیشترین معضل فضای آموزشی در بین شهرهای ایران مربوط به پایتخت کشورمان است. همچنین خراسان رضوی موفق‌ترین استان در امر مدرسه‌سازی‌ و محروم‌ترین استان کشور نیز خراسان شمالی است.محمدرضا حافظی معتقد است کمبود زمین مناسب، مهمترین مشکل افزایش فضای آموزشی شهر تهران است.

وی افزود: متاسفانه فضاهای کنونی آموزشی شهر تهران اغلب کوچک و فاقد استانداردهای آموزشی و بهداشتی هستند که باید این امر، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.حافظی، یکی از راهکارهای حل این معضل را واگذاری زمین مناسب از سوی دولت و شهرداری‌ها به خیرین می داند. وی افزود: با توجه به معضل فضای آموزشی در شهر تهران، استان تهران را به 2 بخش شهر و شهرستان های تهران تقسیم کردیم  که در آن 2 مجمع خیرین مدرسه ساز ایجاد فعالیت می کنند.

کمبود حدود 10 هزار کلاس درس در استان تهران
مدیرکل نوسازى مدارس استان تهران نیز چندی پیش در این باره گفت: استان تهران براى اینکه خود را به متوسط استاندارد کشورى فضاى آموزشى برساند، به ساخت ۱۰هزار کلاس درس نیاز دارد.  به گفته حسین ترابى زاده، یکى از علت هاى اصلى کمبود فضاى آموزشى در استان تهران، فرار انبوه سازان از ساخت مدرسه به ازاى ساخت ۲۰۰ واحد مسکونى است. وی معتقد است، مهاجرپذیرى گسترده و در نتیجه تراکم دانش آموزى در برخى از شهرستان هاى استان تهران، یکی از علل این معضل است.

نیاز به ساخت 100 هزار مدرسه
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: یک نوبته شدن مدارس کشور نیازمند ساخت 100 هزار مدرسه است که 35 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.  به گفته حافظی تعهدات خیرین برای مدرسه‌سازی‌ هر سال نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است. خیرین مدرسه ساز کشور امسال 325 میلیارد تومان تعهد مدرسه سازى داشتند که تا کنون ۸۰درصد آن تحقق یافته است.رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: دهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز از 19 تا 26 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود و پیش‌بینی می کنیم امسال معادل 500 میلیارد تومان ایثار مردمی داشته باشیم.

مشارکت جامعه خیرین در اداره مدارس
به گفته حافظی، جامعه خیرین تصمیم دارد در بخش نرم افزاری مدارس نیز با دولت مشارکت کند و درمدارسی که به‌صورت هیات امنایی اداره می شود، حضور داشته باشد.
انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران یک نهاد غیردولتی در ایران است که با هدف ساختن مدرسه های جدید و نیز بازسازی، بهسازی و تجهیز مدارس موجود در این کشور بنا نهاده شده است. 

 حافظی با اعلام شماره 22-22242021 که شماره تماس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور است، از تمام کسانی که علاقه‌مند به مشارکت در امر مدرسه‌سازی‌ هستند خواست با جامعه خیرین مدرسه ساز تماس بگیرند.

کد خبر 49609

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز