پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد، بعد از ظهر پنج‌شنبه 6 مهر در سفری کوتاه به شهرستان کرج در جمع مردم این شهرستان حضور یافت


به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور گفت: قدرت‌های بزرگ می‌دانند که ایران این ظرفیت را دارد که در صورت دسترسی به فن‌آوری‌های پیشرفته به سرعت به یک ابرقدرت شکست‌ناپذیر جهانی تبدیل شود، به همین خاطر با آن مخالفت می‌کنند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد گفت: امروز سیاست‌های قدرت‌های بزرگ برای اداره‌ی اقتصاد، فرهنگ و صلح و امنیت جهان به طور کامل شکست خورده و آنها نتوانسته‌اند آرامش را برای بشریت به ارمغان آورند.

وی گفت: آنان اصلی‌ترین بنیان مهرورزی یعنی خانواده را به ویرانی کشیدند و به جای صلح و امنیت، سایه تهدید را بر جهان گستردند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: آنها در جای جای جهان جنگ راه می‌اندازند و پرچم صلح‌خواهی به دست می‌گیرند! در جای جای دنیا از تروریست‌ها را حمایت می‌کنند و شعار ضدتروریسم می‌دهند! و انبارهایشان پر از بمب اتم است اما در مقابل فن‌آوری‌های علمی دیگر کشورها اظهار نگرانی می‌کنند.

وی تصریح کرد:‌ امروز سایه‌ تهدید بر همه جا حاکم است و قدرت‌ها حاضرند کره زمین را بارها منهدم کنند تا جیب احزاب خود و زرمداران را پر کنند.

احمدی‌نژاد گفت: آنها باید باور کنند که در اداره‌ جهان شکست خورده‌اند.

رییس‌جمهور در ادامه ملت ایران را در فضای کنونی الگویی برای همه‌ی ملت‌های جهان دانست و گفت:‌ این روزها از شرق تا غرب و جنوبی‌ترین بخش‌های کره زمین، نگاه و دل ملت‌های جهان به سمت ایران است و در اقصی نقاط دنیا درخواست‌های متعددی برای بهره گیری از کمک ایران ارائه می‌شود.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: گروههای شرقی و غربی در اداره‌ جهان شکست خورده‌اند و فقط یک پرچم در دنیا وجود دارد که امید همه‌ی ملتهاست و آن ملت ایران است و ما باید دست به دست هم دهیم تا جامعه‌ای الگو را بسازیم.

وی در ادامه بر تاسیس جامعه‌ی مهدوی در سال پیامبر (ص) و الگو قرار دادن ائمه اطهار(ع) تاکید و تصریح کرد: در قدم اول، عدالت، معنویت و مهرورزی را باید برپا کرد، ما مطمئنیم که با لطف خدا خواهیم توانست برای تشکیل جامعه‌ای معنوی به قله‌های افتخار دست یابیم.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل هسته‌ای گفت: کشورهای غربی با بهانه‌های سیاسی در سالهای گذشته مانع از بهره‌مندی کامل ایران از حق مسلم خود در دستیابی به انرژی هسته‌ای شدند.

وی ادامه داد: آنها در 27 سال گذشته مخالف پیشرفت ما بودند و امروز انرژی هسته‌ای را بهانه‌ای برای این امر قرار داده‌اند. آنها نگران بمب هسته‌ای نیستند، چرا که رژیم‌های جعلی طرفدار خودشان در منطقه به انواع سلاح‌های اتمی دسترسی دارند.

رییس‌جمهور با اشاره به بحث‌های یکی دو سال اخیر در مورد تعلیق برنامه‌های هسته‌ای ایران گفت: آنها اصرار می‌کنند ما حتی برای یک روز و اگر هم شده در ظاهر فعالیت هسته‌ای‌مان را متوقف کنیم تا با بهره‌گیری از شبکه‌های بزرگ تبلیغاتی خود به دنیا اعلام کنند که حرفشان بر حق بوده و ایران از مواضعش کوتاه آمده است.

وی گفت: سه سال پیش مسوولان وقت با این اندیشه که می‌توانند با کشورهای اروپایی مذاکره کنند، داوطلبانه اقدام به توقف فعالیت‌های هسته‌ای کردند، اما آنها این اقدام داوطلبانه را الزام‌آور دانستند و با راه‌اندازی مجدد تاسیسات مخالفت کردند؛ به همین دلیل هم بود که وقتی سال گذشته ما دوباره آنها را راه‌اندازی کردیم، حنجره‌هایشان را در مخالفت با این امر پاره کردند.

رییس‌جمهور با بیان این که ما اهل مذاکره و گفت‌وگو هستیم گفت: ما ترسی از مذاکره نداریم و مطابق قانون به وظایفمان عمل می‌کنیم، این دیگران هستند که مشکل دارند و باید مشکلاتشان را خودشان حل کنند.

دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های دولت برای شهرستان کرج گفت: دولت باید نگاهش را نسبت به این شهرستان عوض کند. کرج نباید مشکلات تهران را تحمل کند و به منزله‌ی مخزنی برای مشکلات تهران باشد.

رییس‌جمهور گفت: به زودی باید یک تجدید نظر جدی در تشکیلات اداری کرج اتفاق بیفتد.

احمدی نژاد کرج را خلاصه‌ی ایران دانست و گفت: مصمم هستیم با کمک خود مردم کرج جایگاه درخور و شایسته‌ای را در عرصه‌ی مدیریت کشور برای این شهرستان مهیا کنیم .

وی در این سخنرانی همچنین بر احیای بافت‌های فرسوده، بهینه‌کردن وضعیت آب، امنیت، راه‌اندازی پاسگاههای انتظامی، توسعه‌ی شهرکهای صنعتی و توزیع عادلانه‌ی تسهیلات ارزان قیمت تاکید کرد.

احمدی‌نژاد در ادامه با گرامیداشت ماه مبارک رمضان، مبارزه با فساد را یک مبارزه‌ی ملی خواند و از مردم درخواست کرد که بر رفتار و کردار مجریان، نظارت کامل داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز عبور از تنگناهای دنیا جز با تقوا و تزکیه نفس میسر نیست و خدا نیز خیر انسان را می‌خواهد. ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای همه به ویژه جوانان است که برای ورود به اقیانوس هم‌نشینی با اولیای خدا و همراهی با صالحان، خود را مهیا کنند.

پیش از سخنان رییس‌جمهور، نماینده مردم کرج در شورای اسلامی و فرماندار و نیز امام جمعه شهرستان کرج در سخنانی به بررسی مشکلات و خواسته‌های مردم پرداختند.

فاطمه آجرلو نماینده کرج در مجلس در سخنانی بر تاسیس استان البرز با مرکزیت کرج تاکید و بار دیگر با انتقال آب کرج به تهران مخالفت کرد.

کد خبر 4960

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز