دکتر محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر پنجشنبه 13 مهر با سفر به شهرستان دماوند با مردم این شهر دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور که در ورزشگاه تختی این شهر سخنرانی می‌کرد، گفت: خدا را سپاسگزاریم که ملت را در مسیر خود قرار داده است. ملت ما حق‌طلب، عدالتجو و در مسیر پیامبر (ص) است. اگر امروز ملت ما مهرورز و دوستدار بشریت و سرشار از عاطفه و مودت است و خواهان پیشرفت و تعالی مادی و معنوی است و امروز طرفدار و پرچمدار عدالت است به برکت ماه رمضان، پیامبر عظیم‌الشأن (ص) و ائمه اطهار (ع) است.

وی افزود: امروز آنچه از زورگویی و ظلم در جهان دیده می‌شود حاصل جدا شدن جهان و دولتها از مسیر عدالت‌طلبی است. می‌بینید که در فلسطین انسانها را ترور می‌کنند و به ترورهای خود افتخار می‌کنند، جنگ می‌کنند و مدال می‌گیرند، می‌کشند و پرچم انسان‌دوستی در دست دارند. همه‌ی اینها به خاطر بی‌تقوایی و بی‌ایمانی و جدایی از عدالتخواهی و خداپرستی است.

رییس جمهور ادامه داد: ما به سران قدرتهای بزرگ می‌گوییم که به راه خدا بازگردند، به عدالت و مهرورزی نسبت به ملتها و رعایت حقوق ملتها، به معنویت و رفع همه‌ی تهدیدها و برقراری صلح و آرامش برگردند. این بهتر است از اینکه به انسانها ظلم و تجاوز کنند. این دعوت ملت ایران از زورگویان جهان است و اگر به این دعوت پاسخ مثبت ندهند بی‌تردید سرنوشت آنها مانند سرنوشت فرعونیان و نمرودیان خواهد بود.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: ملت ایران همدل و مؤمن ایستاده است و با صلح‌طلبی و منطق از حقوق خود دفاع خواهد کرد. ملت ما اهل گفت‌وگوست، اما ذره‌ای از حق خود عقب نخواهد نشست. ساختن ایرانی آباد هدف ملت ماست اما بدخواهان می‌گویند ما نمی‌توانیم و تحریم می‌کنند. 27 سال است که ما تحریم را تجربه کرده‌ایم. آنها حتی از فروش کوچکترین قطعه‌ی صنعتی به ما خودداری می‌کنند، اما ملتی که با اتکاء به جوانان خود به قله‌های پیشرفت و انرژی هسته‌ای دست یابد خواهد توانست که ایران را بسازد.

وی درباره‌ی دماوند گفت: برخی از شهرستانها در سایه‌ی تهران فراموش شده‌اند و مشکلات شهر تهران به طور طبیعی به این شهرها منتقل شده است، اما باید این رابطه‌ی یک سو از بین برود. دماوند یک شخصیت مستقل دارد و می‌تواند نقش ممتازی در ساخت ایران داشته باشد. ما برای استان تهران یک تصمیم انقلابی خواهیم گرفت.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به ممنوعیت ساخت واحدهای صنعتی در شعاع 120 کیلومتری تهران اشاره کرد و گفت: این محدوده بسیار زیاد است و ما آن را نمی‌پذیریم. دماوند استعداد بالایی برای قطب صنعتی و کشاورزی شدن دارد و باید محدوده‌ی شعاع 120 کیلومتری کاهش بیابد.

وی به مردم وعده داد که خبرهای خوبی در تشکیل جلسه‌ی شورای عالی استان در ماه رمضان برای استان تهران و بخشهای تابعه خواهد داشت

کد خبر 5410

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز