یک نانوایی در شیراز برای مقابله با کرونا اقدام به ابتکار جالبی کرده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یک نانوایی در شیراز اقدام به خط کشی کردن پیاده‌رو و ایجاد فاصله اجتماعی برای تشکیل صف مناسب کرده است، انتشار فیلمی از نحوه قرار گرفتن شهروندان در صف روبروی این نانوایی در فضای مجازی در چند روز گذشته همچنان بیننده دارد.

این نانوایی با این خط‌کشی، فاصله تقریبی یک‌مترونیم را برای افرادی که در صف می‌ایستند تعیین کرده است و فاصله افرادی که در مربع‌های ایجاد شده می‌ایستند تقریبا معادل همین مقدار است.

این اقدام موجب شده تا شهروندان با اطمینان خاطر بیشتری در صف بایستند و حتی افراد می‌توانند بدون ماسک نیز  در صف ایستاده و نان بخرند.

کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در ادامه اقدامات مستمر یک ماه اخیر ازسوی همه دستگاه‌ها که با حداکثر ظرفیت به صورت ۲۴ ساعته و مستمر برای مقابله و ممانعت از گسترش شیوع کرونا در کشور انجام گرفت، طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری در سطح کشور (مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا) از بامداد جمعه هشتم فرودین ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می‌شود و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اجرای طرح تمدید خواهد شد.

در راهکار رعایت فاصله اجتماعی به مردم توصیه می‌شود برای کاهش خطرهای ابتلا به ویروس کرونا، باید از حضور در اماکن عمومی و تجمع‌های غیر ضروری و به طور خاص فعالیت‌هایی که افراد زیادی در آن مشارکت می‌کنند، خودداری کنند.

تاکنون ۶۳۳ نفر در استان فارس به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۲۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۱۸۵ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۲۵ نفر  جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 495817
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    باریکلا چه ابتکاری