نوروز امسال یک نوروز متفاوت است ،ویروس کوید ۱۹ همه مردم را خانه نشین کرده است بنابراین بهتر است فقط به خانه نشینی فکر نکنیم و با برنامه های فرهنگی و هنری که از سوی مراکز مختلف برای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان به صورت مجازی آماده شده این روزها را شادتر باشیم .

قصه گویی پدران

همشهری آنلاین-زینب زینال زاده: درست است پدران در طول سال مجبورند بیشتر وقت خود را خارج از منزل سپری  کنند و کمتر فرصت پیش می آید تا با فرزندان وقت گذرانی کنند، اما با شیوع بیماری کرونا و قرنطینه شدن اجباری مردم حالا این فرصت پیش آمده تا خانواده ها ساعات بیشتری را با هم سپری کنند. اداره فرهنگی و هنری شهرداری منطقه 6 هم از این فرصت استفاده کرده و پدران را به «پویش قصه های نوروزی باباها» دعوت کرده است . برنامه ای که با هدف پر کردن لحظات فراغت و ایجاد ارتباط صمیمی میان فرزندان و پدران توسط مسئولان فرهنگسرای سرو راه اندازی شده است.

 به گفته «رویا فتحی» مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۶، خانه‌نشینی شهروندان به دلیل بیماری کرونا علیرغم تلخی‌هایی که به همراه دارد، فرصت‌های جدیدی را در اختیار والدین گذاشته است .او می گوید:«امکان ارتباط بیشتر فرزندان با پدران در این روزها فرصتی است که باید غنیمت شمرده شود و قصد داریم با راه اندازی پویش قصه گویی با عنوان قصه های نوروزی باباها، این  ارتباط ها را صمیمی تر و پر خاطره تر کنیم.»

او ادامه داد: «این پویش توسط مسئولان فرهنگسرای سرو، برای  پر کردن اوقات فراغت در روزهای تعطیل راه‌اندازی شده و در این روز ها رنگ و بوی نوروزی گرفته است.»به گفته فتحی در این پویش از پدران دعوت شده است تا خاطره‌های شیرین قصه‌گویی برای فرزندان خود را به اشتراک بگذارند.

مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۶ در توضیح بیشتر مشارکت در پویش قصه های نوروزی پدران گفت:  « پدران از سه طریق می‌توانند در این پویش مشارکت کنند، اول عکسی از کتاب قصه مورد نظر تهیه و از طریق نرم افزار واتساپ به شماره ۰۹۰۲۱۹۱۹۲۵۰ ارسال کنند، دوم از خوانش یک تا دو سطر کتاب مورد نظر خود فایل صوتی تهیه و از طریق نرم افزار واتساپ به شماره ۰۹۰۲۱۹۱۹۲۵۰ ارسال کنند، سوم  عکسی از خود و کودک در حین خوانش کتاب گرفته و به شماره مذکور بفرستند.»

گفتنی است این پویش تا پایان روزهایی کرونایی همراه خانواده ها برای ثبت خاطرات ماندگار با کودکانشان است.

کد خبر 495193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha