برخی از کارشناسان حوزه روان‌شناسی کودک و نوجوان براین باورند که بهترین زمان برای یادگیری و شکل‌گیری شخصیت کودکان از ۴سالگی آغاز می‌شود.

قصه گویی

همشهری آنلاین/ رضا نیکنام: برهمین اساس مدیران فرهنگسرای بهمن تصمیم گرفتند پویش قصه‌گویی برای بچه‌های ۴ساله راه بیندازند و به شهروندان خدمت تازه‌ای ارائه کنند.

«زهرا ضابطی» مدیر واحد آموزش فرهنگسرای بهمن در این‌باره گفت: «با توجه به نظر کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که پویش قصه‌گویی برای ۴ساله‌ها را در کتابخانه شهید فهمیده راه بیندازیم. ابتدا اعضای ثابت و عادی کتابخانه به این پویش پیوستند و در ادامه شهروندان از طریق نشانی اینستاگرام فرهنگسرای بهمن به این طرح اضافه شدند. در این پویش، هر روز داستان‌ها و قصه‌های ملی و ایرانی مثل«شتری با سه کوهان» برای بچه‌ها خوانده می‌شود. در اجرای قصه‌گویی برای ۴ساله‌ها «ریحانه افشار» از گویندگان باسابقه با ما همکاری دارد.»

به گفته وی هدف اصلی از اجرای این برنامه، ایجاد اوقات سرگرم‌کننده و مفید برای کودکان است. درواقع زمانی که کودکان به قصه و داستان گوش می‌دهند، آرامش روحی و روانی پیدا می‌کنند و از طرف دیگر با دنیایی از واژه‌ها و کلمات کاربردی آشنا می‌شوند.

کد خبر 503273
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha