سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

بسیاری از طراحان‌بازی‌های ویدیویی بر این باورند که کنسول جدید شرکت مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس سری ایکس قوی‌تر از PS۵ است.

ایکس باکس سری ایکس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب‌سایت یوروگیمرز، این یک حقیقت است که سخت‌افزار ایکس‌باکس سری ایکس روی کاغذ از پلی‌استیشن ۵ قدرتمندتر است. البته طی روزهای اخیر بعضی از توسعه‌دهندگان نزدیک به سونی گفته‌اند که پلی‌استیشن جدید در عمل قدرت بیشتری از سری ایکس دارد. حال یکی از توسعه‌دهندگان سابق سونی به تازگی اعلام کرده که ایکس‌باکس جدید با اختلاف زیادی از پلی‌استیشن ۵ قدرتمندتر است. ‌

پردازنده اصلی پلی‌استیشن ۵، هشت هسته اختصاصی Zen ۲ با فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز دارد که از ۸ هسته اختصاصی Zen ۲ با فرکانس ۳.۸ گیگاهرتز ایکس‌باکس سری ایکس ضعیف‌تر است. این تفاوت سخت‌افزار باعث شده تا به عقیده کریس گرانل، ایکس‌باکس سری ایکس اختلاف قدرت زیادی با پلی‌استیشن ۵ داشته باشد.

اختلاف قدرت میان دو کنسول بسیار زیاد است. البته این موضوع به آن معنا نیست که شما نمی‌توانید بازی‌های خوبی روی پلی‌استیشن ۵ بسازید. اما در برسی دیگر می‌توانیم متوجه این شویم که قدرت سخت‌افزاری این دو کنسول چقدر قوی‌تر از نسل فعلی است. از این رو یکی از مهندسی بازی‌سازی از استودیو توسعه ape tribe games اعلام کرده که کنسول‌های نسل بعدی سه برابر قوی‌تر از نسل فعلی است. اکثر بازی ساز ها انتطار دارند تا ساخت بازی بر روی کنسول های نسل بعدی راحتر و با کیفیت بهتری اجرا شوند.

اما از آن جایی که ویروس کرونا باعث قرنطینه شدن بسیاری از شهر ها شده و از این رو بسیاری از مشاغل به دلیل واگیردار بودن این ویروس به حالت تعلیق درآمده است، انتطار داریم که این دو کنسول در اوایل سال ۲۰۲۱ راهی بازار شوند.

کد خبر 495014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha