یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

شهردار منطقه یک در بازدید از مسیل های شمال تهران بر رصد مستمر، لایروبی و افزایش حجم مسیل ها تأکید کرد. منطقه یک بیشترین رود دره را در بین مناطق شهری تهران دارد. ۱۳روددره و مسیل به طول ۴۳ کیلومتر در شمال تهران و ۱۵حوضچه رسوبگیر با ظرفیتی بالغ بر ۵۰۰هزار مترمکعب وجود دارد که با حضور نیروهای لایروب روزانه پاکسازی می شوند.

مسیل منطقه یک

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد: لایروبی رودخانه های منطقه یک پیش از شروع فصل بهار یکی از برنامه های معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه یک برای پیشگیری از خطر آبگرفتگی و سرریز شدن آب رودخانه هاست. «سید حمید موسوی» شهردار منطقه با تأکید بر اهمیت لایروبی مسیل ها گفت:« رودخانه های منطقه یک در مسیر خود از محله های مسکونی عبور می کنند و برای جلوگیری از بروز حوادث غیرمترقبه و احتمال خطرپذیری ، بیش از 42 هزار متر طول از رودخانه های  شمال تهران روزانه پاکسازی و لایروبی می شود.»
او افزود: «با توجه به شیب منطقه یک و افزایش حجم و سرعت آب در انهار در برخی قسمت ها آب از مسیر خود، خارج و به بیرون سرازیر می شود که تلاش شده با استفاده از کیسه های شن، آب های سطحی هدایت شود و در مسیر جریان قرار گیرد. با بازدید مستمر از مسیل ها و رودخانه های منطقه یک دستورات لازم درخصوص افزایش حجم مسیل ها با لایروبی مستمر کانال ها و حوضچه های رسوبگیر ابلاغ شده تا با افزایش بارش های بهاری از خطر آبگرفتگی پیشگیری شود. مسیل ها، باز و آب در مسیر خود در جریان  است.» 
او درباره خطر فروریختن ساختمان های ناایمن گفت:«گودهای پرخطر رها شده و ساختمان های ناایمن در منطقه یک شناسایی شده و مستمر، رصد و دستورالعمل ایمنی لازم به شهرداران نواحی ابلاغ می شود تا با افزایش بارش های بهاری شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.»
در روزهای پایانی سال با فعالیت شبانه روزی نیروهای خدمات شهری منطقه یک از زمان آغاز بارش ها تاکنون بیش از ۵۰۰ تن رسوب از حوضچه های رسوبگیر شمال تهران تخلیه شده است.
 

کد خبر 494604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha