مرتضی آقاخان بازیکن سابق تیم‌های پیکان و استقلال که اواخر سال گذشته به تیم سایپا پیوست از مردم به ویژه ساکنان مناطق ۲۱ و ۲۲ می‌خواهد تا برای مقابله با کرونا و کنترل این ویروس تعطیلات عید را در خانه بمانند و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

مرتضی آقا خان

همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور: مرتضی آقاخان می‌گوید:«سال‌ها است که به واسطه حضور در تیم های پیکان و استقلال و سایپا به غرب تهران و مناطق ۲۲ و ۲۱ رفت و آمد دارم. به ویژه در حال و هوای بهاری و عید نوروز که حسابی دلنشین می شود و آدم را وسوسه می کند که از خانه بیرون بزند. با این وجود نوروز و بهار امسال کاملا فرق دارد و باید برای حفظ سلامت خود و خانواده هایمان و همچنین تمام مردم در خانه بمانیم و خودمان را قرنطینه کنیم.»

وی می افزاید:«وقتی لیگ‌های فوتبال و دیگر رشته‌ها در سرتاسر دنیا با گردش های مالی چند صد میلیارد دلاری تعطیل شده و لیگ خودمان هم که آن همه فشرده برگزار می شد را تعطیل کرده‌اند باید متوجه باشیم که موضوع چقدر جدی است و چه خطری بیخ گوش ما قرار دارد. حتی تمرین کردن تیم ها پشت درهای بسته را هم تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده اند! با رعایت نکردن اصول بهداشتی علاوه بر خودمان تمام اعضای خانواده و عزیزانمان را هم درگیر و گرفتار این بیماری مهلک می کنیم. بهترین راه این است که تا اطلاع ثانوی دید و بازدید، میهمانی، خرید، مسافرت و گردش و تفریح را تعطیل کنیم تا کرونا کنترل شود و از این وضعیت بحرانی خارج شویم.»

آقاخان برای دوران قرنطینه خانگی هم پیشنهاد هایی دارد:« برای دید و بازدید عید اینترنت و اپلیکیشن های مختلفی که وجود دارد کار را راحت می کند. می توانیم از این طریق هر روز با دوستان و فامیل در تماس باشیم. حالا که در خانه مانده ایم فرصت خوبی است تا کتابی بخوانیم، فیلم تماشا کنیم یا بازی کنیم. ورزش‌های سبک در خانه هم فکرخوبی است. این مدت که در خانه هستیم بیشتر برای خانواده وقت بگذاریم و کارهایی را انجام دهیم که همیشه فشردگی کار و خستگی اجازه نمی‌داد انجام دهیم.»

این چهره ورزشی با تاکید بر اینکه در خانه ماندن نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت است تا سلامت بمانیم می گوید:« حتی اگر خانه نشینی به ما خوش هم نمی گذرد باید آن را تحمل کنیم. بیش از همه خانه نشینی برای ورزشکاران سخت است که آنها هم برای سلامت خودشان، خانواده شان و مردم  تا آنجا که ممکن است رعایت می‌کنند. حتی اگر در خانه حوصله ما سر برود بهتر از این است که در خارج از خانه سلامت مان از دست برود.»            

کد خبر 494433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha