مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

گروه شهری: تکلیف طرح ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی شهر تهران تا پایان هفته مشخص می‌شود.

حدود یک‌هزار و ۲۰۰ کیوسک در خیابان‌ها و معابر پایتخت وجود دارد، تعدادی از این کیوسک‌ها مربوط به گل‌فروشی‌ها و حدود یک‌هزار کیوسک نیز متعلق به مطبوعات است که اغلب آن‌ها از نمای بصری مناسبی برخوردار نیستند، به علاوه آن که فضای مناسبی برای فروش روزنامه ندارند.

سیدمحمود نصری دراین باره به همشهری گفت: در کنار کار ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی با توجه به فضای محدود خیابان‌ها و معابر پایتخت از افزایش تعداد کیوسک‌ها نیزجلوگیری کرده‌ایم.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران  افزود: سازه‌ کیوسک‌های جدید ، طوری طراحی شده که دارای زیبایی ، شماره و تابلوی مشخص بوده و بخشی از بدنه سازه این کیوسک‌ها شیشه‌ای است. همچنین در این کیوسک‌ها ، فضای مناسبی برای فروش روزنامه تعبیه شده ، به طوری که دیگر روزنامه‌ها برای فروش، روی زمین قرار نمی‌گیرند و مکان مشخصی دارند.

نصری اظهار کرد : کار کارشناسی ساماندهی و طراحی سازه کیوسک‌ها مدت‌هاست که در حال انجام است و نمونه آماده شده، پس از اصلاحات لازم و تصویب ، جایگزین کیوسک‌های موجود خواهد شد. مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم شهر تهران یادآور شد: این طرح فقط مربوط به کیوسک‌های مطبوعات است و فعلا کیوسک‌های گل‌فروشی راشامل نمی‌شود.

بنا براین گزارش ، بهره برداری از ۳ مرکزخرید و فروش خودرو، طرح معدوم کردن حدود ۲۰ میلیون موش ،‌ احداث بازارگل مرکزی درتهران ازجمله دیگر اقداماتی است که شهرداری تهران توسط شرکت ساماندهی صنایع ومشاغل شهردرسال جاری به انجام خواهد رساند.

نصری  گفت : به منظورحذف زیستگاه های موش درنظرداریم  کارگاهی برای آموزش صاحبان رستوران ها و اصناف مرتبط به عنوان یکی ازعاملان تامین غذای موش ها برپاکنیم. علاوه براین بوته های فضای سبز نیز مخفیگاه‌های خوبی برای موش ها به شمارمی روند که با هماهنگی‌های لازم با سازمان پارک ها و فضای سبز مناطق، این زیستگاه ها نیز در کنترل است.

کد خبر 49380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز