همشهری آنلاین: اصغر بذری هفتمین سهمیه المپیک ایران را برای تیم ملی کشتی آزاد ایران کسب کرد تا ایران با تیم کامل در المپیک حاضر شود.

به گزارش ایسنا در مرحله نیمه نهایی وزن 74 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد المپیک پکن در مارتینی سوئیس، اصغر بذری در مصاف با کریل ترزیف از بلغارستان به برتری پنج بر دو(3-1 و 2-1) رسید تا ضمن راه یابی به دیدار فینال، هفتمین سهمیه المپیک را برای کشتی آزاد ایران به دست آورد.

بذری پیش از این لوکا لامپیس فرانسوی را نه بر صفر( 6-0 و 3-0) و کارلوس دومینگز از اسپانیا را پنج بر صفر(2-0 و 3-0) شکست داده بود و در یک چهارم نهایی در مصاف با سیف‌الدین عثمان‌اف از قزاقستان نیز به پیروزی پنج بر سه (4-2 و 1-1) دست یافته بود. حریف بذری در فینال سوسلان تی گیف نفر سوم سال 2006 جهان از ازبکستان است که در بازی های آسیایی دوحه نیز به بذری باخته بود.

تیم کشتی آزاد ایران در مسابقات گزینشی سوئیس توسط عباس دباغی در 55 کیلو، مراد محمدی در 60 ، مهدی تقوی در 66 و اصغر بذری در 74 کیلوگرم چهار سهمیه المپیک را به دست آورد تا با توجه به سه سهمیه قبلی، با ترکیب کامل به بازی های المپیک پکن رود. تقوی در این مسابقات قهرمان شد و دباغی و محمدی برنز گرفتند.

پیش از این رضا یزدانی و سعید ابراهیمی از مسابقات جهانی باکو و فردین معصومی از مسابقات قهرمانی آسیا جواز حضور در المپیک را گرفته بودند.

کد خبر 49354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز