رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از واردات داروهای مرتبط با اپیدمی کرونا بر اساس نیازهای اعلام شده و موجود در بازار توسط این سازمان خبر داد و اذعان داشت واردات داروی تامیفلو می‌تواند افزایش نیازِ ایجاد شده به این دارو را در بازار کنترل کند و زمینه کاهش نگرانی مردم را فراهم آورد.

تامیفلو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن صفاریه رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر تاکید کرد: گرچه داروی تامیفلو هم اکنون از پروتکل درمانی وزارت بهداشت خارج شده اما درخواست های مردمی برای دریافت آن همچنان زیاد است.

وی افزود: هم اکنون شاهد التهاب و صف های طولانی برای دریافت این دارو در داروخانه های مختلف کشور هستیم و به رغم اینکه کارشناسان وزارت بهداشت تاثیر این دارو را در درمان اپیدمی کرونا به صورت علمی تایید نمی کنند، اما به جهت حساسیت ایجاد شده در افکار عمومی، عده ای درحال سودجویی در این زمینه هستند.

صفاریه ادامه داد: از این رو سازمان تدارکات پزشکی با هماهنگی وزارت بهداشت و دریافت مجوزهای ذیربط اقدام به واردات و تامین این دارو کرده که در طول سال نیز مصارف متعدد درمانی از جمله آنفولانزا را دارد.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی افزود: این دارو در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد و در مراکز درمانی و شبکه داروخانه ای کشور توزیع خواهد شد. 

وی بر نقش مهم داروخانه های جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از بازوهای نظام دارویی کشور اشاره کرده و افزود: شبکه داروخانه های کشور اعم از بخش خصوصی و دولتی همواره در کنار یکدیگر پاسخگوی نیاز بیماران بوده و در اپیدمی پیش آمده نیز با تمام توان تلاش کردند تا نیاز بیماران را تامین کنند.

در همین پیوند، سخنگوی سازمان غذا و دارو اسامی داروخانه های توزیع کننده نسخه های بیماران مبتلا به کرونا را در تهران اعلام کرد.

کیانوش جهانپور گفت: داروخانه شهید کاظمی، داروخانه های هلال احمر جشنواره و سوم خرداد، هلال احمر طالقانی، داروخانه بیماریهای خاص در خیابان استاد نجات اللهی، داروخانه دکتر علی هوشمند میدان ولیعصر، داروخانه بیست و نه فروردین و داروخانه هلال احمر شهر ری هشت داروخانه ای هستند که در تهران داروهای تجویز شده برای بیماران مبتلا به کرونا را توزیع می کنند.

وی همچنین اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و چهار هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کد خبر 493256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha