سرپرست جمعیت هلال احمر از اقدامات این سازمان در حوزه تامین ماسک، اقلام بهداشتی و برخی داروهایی که دچار مشکل هستند، خبر داد و گفت: هلال احمر به صورت جدی وارد بحث کرونا شده تا بخشی از بار را بردارد.

ماسک

به گزارش همشهری آنلاین، از زمان شیوع ویروس کرونای کووید ۱۹ در کشور، محصولات مربوط به ایمنی مردم مثل ماسک، ژل ضدعفونی کننده و الکل به طرز چشمگیری نایاب شده و مردم و بیمارستان ها در این زمینه دچار دردسرهای فراوانی شده اند. در این میان داروی «تامی‌فلو» نیز که ویژه کروناست، در بازار یافت نمی شود و بسیاری از شهروندان که یکی از اعضای آنها به کرونا مبتلا شده اند، دسترسی به این دارو ندارند.

در این میان دکتر کریم همتی، سرپرست جمعیت هلال احمر به ایسنا گفته که هلال احمر به صورت جدی وارد بحث کرونا شده تا بخشی از بار را بردارد. این اقدام از تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده تا در حوزه واردات دارو را شامل می‌شود.

او گفت: از روزی که ابلاغ بنده را زدند، بلافاصله با دوستان سازمان داوطلبان هلال احمر، جلسه‌ای را در زمینه اقدامات در حال پیگیری در زمینه کرونا برگزار کردیم. در حال حاضر بیشترین مشکلی که وزارت بهداشت در زمینه کرونا با آن مواجه است، بحث تهیه و تامین اقلام بهداشتی مانند ماسک ساده، ماسک چند لایه و مواد ضدعفونی‌کننده است.

همتی افزود: بر همین اساس طی دو روز گذشته این موضوع را پیگیری کردیم و ظرفیتی را که از چند روز پیش در کارخانه‌های هلال احمر مانند سها یک، سها دو و سازمان تدارکات برای تولید این اقلام ایجاد شده بود، به مرحله اجرایی رساندیم. به‌طوری که مجوزهایی را که نیاز بود تا از وزارت بهداشت اخذ شوند، پیگیری کردیم و اقدامات اولیه انجام شد تا بتوانیم از امروز اولین بخش از تولیدی‌های شرکت سها یک را بیرون دهیم که شامل ماسک، مواد ضدعفونی و ژل‌های ضدعفونی‌کننده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر ایران گفت: قرار است شرکت سها یک روزانه حدود ۱۵ هزار ماسک تولید کند و روزانه حدد هفت هزار لیتر هم ژل و مواد ضدعفونی‌کننده از سوی این شرکت تولید می‌شود. این اقلام از امروز وارد بازار می‌شوند. البته این اقلام در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و بخشی از آن‌ها هم در اختیار داروخانه‌های هلال احمر قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در عین حال روز گذشته مصوب کردیم که انباری بزرگ از سوی جمعیت هلال احمر در اختیار وزارت بهداشت که متولی کلی کار است، قرار گیرد تا تمام کمک‌های بین‌المللی در این انبار قرار گیرد.

همتی در زمینه اقدامات هلال احمر در حوزه واردات دارو نیز بیان کرد: از روز گذشته برای واردات بسیاری از داروهای مورد نیاز بیماران مانند تامی‌فلو در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم برخی اقلامی را که در کشور کافی نیست، وارد کنیم. در عین حال داروهایی که برای درمان کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در داروخانه‌های هلال احمر و عمدتا در داروخانه هلال احمر در تهران توزیع می‌شود که روزانه ۵ تا ۶ هزار نفر از این داروها استفاده می‌کنند.

کد خبر 492543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha