«محمود احمدی نژاد» رییس جمهوری گفت که «سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، گسترش روابط همه جانبه با همه کشورهای اسلامی است».

به گزارش ایرنا از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری ، وی روز یکشنبه در دیدار "محمد بن عیسی" وزیر امور خارجه مغرب، گفت: ایران آماده است، ضمن همکاری در زمینه -‌های مشترک، تجربیات خود را در زمینه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی و فرهنگی در اختیار کشورهای اسلامی از جمله مغرب قرار دهد.

رییس جمهوری با اشاره به روابط خوب ایران و مغرب، گفت: تهران و رباط ظرفیت‌ -های مشترک فراوانی برای توسعه هرچه بیشتر روابط دوجانبه دارند و با برخورداری از موقعیت خاص در خاورمیانه و شمال آفریقا می‌توانند با همکاری هر چه بیشتر در جهت تقویت اتحاد کشورهای اسلامی موثر باشند.

"احمدی نژاد" با بیان اینکه جهان اسلام از منابع انرژی مختلف و نیروی انسانی کار -آمدبرخوردار است، گفت:کشورهای اسلامی باید مکمل یکدیگر باشند وهمه از مصالح و منافع دنیای اسلام، دفاع و در جهت برقراری صلح و امنیت جهانی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه جهان اسلام بایدبه جایگاه شایسته خود دست یابد،تاکید کرد: برخی قدرتهای زورگو که با پیشرفت مسلمانان مخالفند می‌خواهند از پیشرفت ملتهای مسلمان به ویژه ملت مقاوم و پیشرو ایران در همه زمینه‌های علمی و اقتصادی جلوگیری کنند.

رییس جمهوری دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته‌ای را پیشرفت همه مسلمانان دانست و تاکید کرد: ملت ایران با تدبیر، حوصله و آرامش از حقوق مسلم خود در همه عرصه‌ها از جمله استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای دفاع می‌کند.

"محمد بن عیسی" وزیر امور خارجه مغرب نیز در این دیدار پس از تقدیم پیام کتبی محمد ششم پادشاه مغرب به رییس جمهوری، ایران را کشوری بزرگ ومقتدر دانست و گفت: مغرب خواستار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر امور خارجه مغرب، با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف از جمله دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای تاکید کرد: مغرب از پیشرفت‌های ایران استقبال می‌کند و خواهان استفاده از پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران درهمه زمینه‌هاست.

کد خبر 493

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز