"محمود احمدی نژاد" و "صفر مراد نیازاف" روسای جمهوری ایران‌و ترکمنستان در جریان امضای اسناد همکاری‌های دوجانبه، دیدار و مذاکرات خود و هیات‌های دو کشور را مثبت ارزیابی کردند.

احمدی نژاد در این آیین با قدردانی از میهمان‌نوازی طرف ترکمن گفت که در جریان این سفر مذاکرات بسیار خوبی با نیازاف داشتیم و در فضایی برادرانه در زمینه‌های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

وی افزود: در بخش حمل و نقل، نیرو، سرمایه‌گذاری مشترک، تجارت و بازرگانی توافق‌های خوبی بین دو کشور صورت گرفت و در زمینه گاز توافق شد که ایران مقادیر جدیدی گاز از ترکمنستان خریداری کند که جزییات این همکاری پس از بررسی و توافق در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به روسای جمهوری دوکشور گزارش خواهد شد.

رییس جمهوری ایران اظهار امیدواری کردکه در سایه اراده سیاسی دو کشور شاهد توسعه هر چه بیشتر مناسبات ایران و ترکمنستان در آینده نیز باشیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه ترکمن‌ها مردمانی خوب ، اصیل ، میهمان نواز و پاک هستند از نیازاف برای سفر به تهران دعوت کرد.

صفر مراد نیازاف رییس جمهوری ترکمنستان نیز در این آیین در سخنانی مذاکرات خود با احمدی نژاد را خوب توصیف کرد و گفت: روابط و همکاری خوب و تنگاتنگ دو کشور در قرن21 همچنان رو به توسعه و گسترش خواهد بود و ما آماده همکاری بیشتر با ایران هستیم.

وی با قدردانی از رییس جمهوری ایران و هیات همراه گفت: مردم ایران و ترکمنستان همیشه در غم و شادی همدیگر شریک بوده‌اند و از این پس همچنین خواهند بود.

کد خبر 1344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز