چیزی تا پایان سال۹۸ نمانده، اما کرونا هنوز وجود دارد و مسئولیت ما برای شکست آن تمام نشده. باوجودیکه مهم ترین توصیه پزشکان برای مبارزه با این ویروس در خانه ماندن است متأسفانه برخی شهروندان این موضوع را سبک می شمارند. «صالح میرزاآقایی» بازیگر و ساکن قدیمی محله خانی آبادنو با شرکت در پویش «در خانه بمانیم» مردم را به خانه ماندن دعوت می کند.

صالح میرزا آقایی

همشهری آنلاین_زهرا بلندی: «همه ما در حال گذراندن روزهای سختی هستیم. لحظاتی که باید به شادترین شکل ممکن در خیابان ها و بازارهای شهر سپری می شد، اما با استرس و به ناچار در خانه باید سپری شود.»

«صالح میرزا آقایی» با بیان این موضوع می گوید: «من برای کمپین های امید و شادی احترام قائل هستم، اما نیاز است علاوه بر مشارکت در چنین پویش هایی، کمپین ترس هم راه بیندازیم. با این کار نه تنها خود را تسلیم این بیماری نمی کنیم بلکه به دلیل علاقه ای که به سلامتی خود و نزدیکانمان داریم، با خانه ماندن به جنگ این بیماری می رویم.» 
میرزا آقایی با اشاره به اینکه دوران کودکی اش در محله خانی آبادنو گذشته و هنوز هم بخش زیادی از اقوامش در اینجا زندگی می کنند، می گوید: «به این محله و مردمانش تعلق خاطر دارم و این روزها بیشتر از هرکسی نگران آنها هستم. متأسفانه عدم رعایت توصیه های پزشکان در محله های جنوبی شهر بیشتر دیده می شود و این موضوع به مشکلات دیگری همچون بافت قدیمی و تراکم جمعیت دامن می زند و آنها را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد.»
وی ادامه می دهد: «هریک از ما در درجه اول باید پزشک خودمان باشیم و در وهله دوم مراقب خانواده هایمان باشیم. شاید جواب خیلی از افراد به خصوص اقشار کمتر برخوردار جامعه این باشد که اگر در خانه بمانیم چطور روزگارمان سپری شود و از عهده مخارج بربیاییم. من به خوبی حرف آنها را درک می کنم و تقاضا دارم حتی اگر مجبور به ترک خانه هستند، حتماً در دفعات محدودتر و با رعایت اصول بهداشتی این کار را انجام دهند.»
این ساکن قدیمی منطقه۱۹ با اشاره به اینکه هنوز برخی از شهروندان به عمق موضوع پی نبرده اند می گوید: «چندی پیش فروشنده آجیل و تنقلاتی نظرم را جلب کرد که در چنین شرایطی به راحتی بدون استفاده از دستکش آجیل ها را هم می زد و مردم بدون چون و چرا از او خرید می کردند. انگار نه انگار که ما این روزها میزبان مهمان ناخوانده ای به نام کرونا هستیم.»
میرزاآقایی در پایان خطاب به کسانی که در این شرایط بدون ضرورت و برای تفریح به سفر یا خرید می روند، می گوید: «درست است که ما باعث و بانی شرایط پیش آمده نیستیم، اما در حال حاضر باید مسئولیت مراقبت از خود را بپذیریم تا دوباره روزهای خوش بیاید و شاهد نابودی این بیماری باشیم.»

کد خبر 492834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha