در شرایطی که شهروندان برای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس در کنار رعایت موارد بهداشتی توصیه شده به استفاده مداوم از مواد ضدعفونی کننده مانند الکل روی آورده‌اند باید هشدارهای ایمنی و پزشکی مرتبط با استفاده آنها را نیز در نظر بگیرند.

کرونا

همشهری آنلاین_ سحر جعفریان: الکل ها از جمله مواد قابل اشتعال هستند که می‌توانند زمینه‌ساز بروز حوادث گوناگون شوند. «مهران شالی» کارشناس تامین آب عملیاتی منطقه ۵ آتش نشانی پایتخت این باره می‌گوید:« شهروندان توجه داشته باشند که ظروف حاوی الکل به میزان قابل توجه را در آشپزخانه یا محیط‌های بسته نگهداری نکنند و هنگام خرید از اصل و تقلبی بودن این مواد مطمئن شوند. الکل‌های تقلبی نه تنها از ما در برابر کرونا ویروس محافظت نمی‌کنند بلکه در کنار احتمال ایجاد مسمومیت، نارسایی‌های کلیوی و ناراحتی‌های پوستی، ضریب وقوع حوادثی مانند آتش‌سوزی را افزایش می‌دهند. »

« جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران نیز با تاکید بر اعمال قرنطینه خانگی از سوی هر شهروند می‌گوید:« در استفاده از الکل ‌ها برای ضدعفونی دست‌ها و به‌ویژه وسایل آشپزخانه و اجاق گاز دقت لازم را داشته باشید. در تمامی موارد سعی کنید رطوبت الکل از روی دست و سطوح از بین برود بعد اقدام به استفاده از کبریت و فندک کنید. چرا که گازهای نامریی قابل اشتعال اطراف آنها می‌تواند باعث بروز حوادثی هرچند کوچک شود. البته خوشبختانه تاکنون گزارشی از این دست حوادث به ما نرسیده است. به هرحال توجه داشته باشید با رعایت همین نکات ساده می‌توانید در آرامش کرونا را شکست دهید. »

کد خبر 491472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha