رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از آغاز اجرای پروژه محور نیلوفری در سال ۹۹ با تخصیص بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی خبر داد.

محور نيلوفري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد سالاری با بیان اینکه طرح محور نیلوفری بزرگترین پروژه محرک توسعه در حوزه بازآفرینی شهری است، گفت: این طرح مربوط به بازآفرینی فضای آزاد شده فوقانی تونل خط آهن تهران ـ تبریز به طول ۹ کیلومتر و به مساحت ۵۰ هکتار در مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: طرح نیلوفری به عنوان یکی از بزرگ مقیاس‌ترین فرصت‌های بازآفرینی شهر تهران و پروژه محرک توسعه محسوب می‌شود که طرح‌های اجرایی آن با برگزاری مسابقه تهیه شده است و اجرای آن نقش بسزایی در کاهش  فاصله طبقاتی و شکاف اجتماعی شمال و جنوب شهر و کاهش آسیب‌های اجتماعی محلات جنوب شهر خواهد داشت.

سالاری تاکید کرد: این پروژه مهم از دوره چهارم تاکنون علی رغم فراخوان‌ها و برگزاری نمایشگاه‌هایی توسط شهرداری تهران، بلاتکلیف مانده بود که ما در جریان تصویب بودجه سال آینده شهرداری، پیشنهاد دادیم مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح نیلوفری تخصیص داده شود که به تصویب شورای شهر تهران رسید و امیدواریم هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی این پروژه مهم آغاز شود.

وی ابراز امیدواری کرد در سال ۹۹ نسبت به اتمام بزرگ‌ترین طرح بازآفرینی شهری و مهندسی‌ترین پروژه محرک توسعه در محدوده بافت‌های فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران اقدام شود.

کد خبر 490853
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha