کرونا حریف هرچه شود حریف فرهنگ وهنر نمی شود و چه نیکوست هنرمندان در این روزهای خانه نشینی به فکر چاره اندیشی برای پر کردن اوقات فراغت کودکان باشند. قصه عمو احسان از همان قصه های شیرین و شنیدنی است که هر کودک ۳ تا ۶ ساله را حسابی پای سکوی نمایش میخکوب می کند.

عمو احسان گروه نمایشی پل

همشهری آنلاین – سمیرا باباجانپور: یک سکوی ساده نمایش، چند شخصیت عروسکی و ۲ جوانی که قلبشان برای کودکان وطن می‌تپد. «احسان سامانی منش» و «آرش صادقیان حقیقی» همزمان با بسته شدن مهدکودک ها و خانه های بازی در تماشاخانه شان را نبستند و با اجرای نمایش های زنده اینترنتی فرصت تماشای نمایش کودکانه را برای همه کودکان کشور فراهم کردند. سامانی منش یا به قول بچه های مهدکودک عمو احسان  که چند سالی می شود در مهدهای کودک، جشن ها و مناسبت های کودکانه نمایش عروسکی اجرا می کند تماشای نمایش را از جمله لذت بخش ترین برنامه های تفریحی و آموزشی برای بچه ها می داند.

او درباره نیت خیر و چاره اندیشی خلاقانه برای روزهای خانه نشینی کودکان می گوید: «علاوه بر فعالیت در مهدهای کودک برنامه ریزی مشخصی برای ماه آخر سال داشتیم و قرار بود نمایش های متعددی در پایتخت اجرا کنیم که با توجه به شرایط فعلی همه برنامه ریزی ها به هم ریخت. فکر کردم چرا باید این نمایشنامه ها روی میزم خاک بخورد؟ حالا که مدرسه تلویزیونی راه افتاده است چرا نمایش تصویری نداشته باشیم؟ »

  • پلی به دنیای خیالی کودکان

گروه نمایشی «پل» که عمو احسان آن را مدیریت می کند هر هفته یک تا ۲ نمایش را از طریق فضای مجازی برای کودکان اجرا می کند. به قول سامانی منش کرونا نتوانسته درهای این تماشاخانه را ببندد. او می گوید: «اسم گروهمان را پل انتخاب کرده ایم تا پلی باشیم بین دنیای تخیلی کودکان و دنیای واقعی. خوشبختانه استقبال کودکان و والدین برای ما دلگرم کننده بود. حالا با انگیزه بیشتری کار را دنبال می کنیم. »
این خانه نشینی اجباری اگر مدیریت نشود می تواند برای کودکان مخرب باشد. کودکی که از بازی با همسن و سالانش محروم شده است یا امکان استفاده از فضاهای عمومی به خصوص بوستان و مراکز تفریحی را ندارد کسل و منزوی خواهد شد. عمو احسان معتقد است که باید این روزها بیشتر حواسمان به فرزندانمان به خصوص گروه سنی ۳ تا ۶ ساله باشیم. چون آنها هنوز درک درستی از محیط اطراف و وقایع جامعه ندارند.  

  • قصه های مبارک و عمو نوروز

نمایش‌های عروسکی اینترنتی عمو احسان تا زمانی که ویروس کرونا در شهرمان باشد ادامه خواهد داشت. با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال این نمایش ها حال و هوای نوروزی پیدا می کند. او می گوید: «از والدین می خواهیم با ما در ارتباط باشند. نمایش های ما موضوع محور و بر پایه آموزش های اخلاقی و روانشناسی است. اگر پدر و مادری دوست دارد مشکل فرزندش را از طریق نمایش گوشزد کند می تواند با ما در ارتباط باشد و ما با هدایت روانشناسان این موضوع را به نمایش تبدیل خواهیم کرد. »
بچه های طرفدار نمایش های عروسکی می توانند بعد ازدیدن نمایش گروه پل با الهام از موضوع نمایش نقاشی بکشند و برای عمو احسان ارسال کنند. شماره ۰۹۳۶۹۶۴۵۷۰۰ برای ارتباط با این گروه نمایشی است. صفحه  گروه نمایشی پل را با نام poltheatergroup@ در اینستاگرام، دنبال و نمایش‌های زنده کودکانه را تماشا کنید.


 

کد خبر 490369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha