مهمان ناخوانده ای به نام کرونا ویروس امان همه را بریده است و این روزها کسی دل خوشی از آن ندارد. اگر خودمراقبتی، رعایت بهداشت و غربالگری را جدی نگیریم به طور حتم در کوچه، خیابان، محله و روستاهای گردشگری اطراف تهران هم به آن دچار می شویم.

گردشگری لواسان

همشهری آنلاین - زهرا کریمی : یکی از دل نگرانی های اهالی لواسان و رودبار قصران همین است . آنان اطلاعیه ای در فضای مجازی با این مضمون منتشر کرده اند: «آیا موافق کنترل ورودی های لواسانات و رودبار قصران با دستگاه تب سنج برای جلوگیری از ورود گردشگران فصلی مشکوک به کرونا هستید؟»  نتیجه نظرسنجی و گزارش مردمی خبرنگار همشهری محله گویای موافقت 96 درصدی اهالی است. در ادامه با «حمید دانش آموز» بخشدار لواسانات درباره تمهیدات لازم برای افزایش بهداشت در منطقه هم گفت وگو کرده ایم.

  • امکانات ما مانند تهران نیست

«معصومه عبدی» یکی از ساکنان محله «نارون» است. او درباره نبود اقلام بهداشتی در محله اش می گوید: «متأسفانه از زمانی که ویروس کرونا در کشور همه گیر شده است ما با نبود امکانات بهداشتی لازم در درمانگاه، هر دو مرکز بهداشت و تنها بیمارستان منطقه مواجه شده ایم. اکنون نگران اهالی ساکن در اینجا هستیم. برخی از تهرانی ها و شمیرانی ها برای بازدید و گشت و گذار به این مناطق رفت و آمد دارند. ما قبل از وقوع هر اتفاق ناگواری در روستاها و لواسان کوچک و بزرگ از مسئولان درخواست تجهیز شدن شهر لواسان به امکانات پزشکی و بهداشتی داریم.»

  • گردشگران به لواسان نیایید!

«موگه علیجانی» اهل محله «گلندوئک» شهر لواسان است. او از نبود پایش و غربالگری در ورودی های لواسانات گلایه دارد و می گوید: «از مسئولان درخواست می کنیم که مانع ورود گردشگران به شهرستان لواسان شوند. اقلام بهداشتی، نظارت دقیق به کار و کاسبی یا درمانگاه و داروخانه های مجهز در این مناطق نیست. اگر یکی از اهالی روستایی درگیر شود متأسفانه قطع زنجیره یا رفت و آمد ساکنان به شهر برای مداوا سخت است. اهالی همیشه میزبان گردشگران بوده اند اما حالا که در ورودی ها غربالگری انجام نمی شود لطفاً به لواسان نیایند.»
 

  • امان از مهمانی های شبانه

«احسان زند» از اهالی قدیمی محله «نجارکلا» با انتقاد از مسئولان به نمایندگی از اهالی محله اش می گوید: «ای کاش زودتر فکری به حال اهالی روستاهای شمال تهران شود. اکنون ورودی بسیاری از شهرهای گردشگری بسته شده است و خدماتی به گردشگران ارائه نمی شود. در حالی که جمعه 16 اسفند گردشگران بسیاری گزینه ای جز لواسانات را نداشتند و جمعیت زیادی اینجا بودند. رسانه ها و تبلیغات شهری پیام می دهند که در خانه باشید و در شهر و محافل حضور نیابید. اما در برخی از ویلاهای این منطقه شاهد برگزاری مراسم هستیم و این جدی نگرفتن عواقب خوبی ندارد.» 

  • پاسخ مسئول 

استقرار تیم پزشکی در گردنه قوچک لواسان به زودی
«حمید دانش آموز» بخشدار لواسانات درخصوص نگرانی و گلایه اهالی لواسانات در پاسخ می گوید: «اکنون مراکز بهداشتی و کادر پزشکی کافی در منطقه نداریم و برای تجهیز با یک بیمارستان موجود در منطقه و 2 مرکز بهداشتی مکاتباتی با مرکز بهداشت انجام داده ایم. لواسانات 30 هزار جمعیت در لواسان کوچک و بزرگ دارد و حدود 12 هزار ساکن در 20 روستا آن زندگی می کنند. شیوع این ویروس تأثیر چشمگیری در سبک زندگی مردم داشته است. ما هم نظارت بر همه صنوف را بیش از قبل در دستور کار قرار داده ایم و در روز چند نوبت از نانوایی ها و داروخانه ها بازدید می کنیم.درباره حضور گردشگران نیز به فکر استقرار تیم پزشکی برای غربالگری در گردنه قوچک هستیم. اما این غربالگری ها با توجه به دوره کمون بیماری به طور قطعی نشان نمی دهد که آیا شخص مبتلا و ناقل بیماری است یا خیر.در هر صورت با توجه به وضعیت فعلی به گردشگران اعلام می کنیم ما هیچ خدمات گردشگری برای عزیزان در لواسانات نداریم.»
 

کد خبر 490254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha