«اقبال واحدی» را با گزارش های جذاب و دیدنی اش از روستاها می شناسیم. او که یکی از مجریان باسابقه تلویزیون است با سفر به روستاهای دور و نزدیک گزارش هایی از کارآفرینی در روستاها را نشان می دهد.

اقبال واحدی

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد : اقبال واحدی تلاش می کند دربرنامه هایش از جوانانی بگوید که ماندن در روستا را به مهاجرت در شهر ترجیح داده اند. او این روزها در خانه ماندن را ترجیح می دهد و عمل به توصیه های بهداشتی را مهم ترین راه برای ریشه کن کردن بیماری کرونا در کشور می داند. 

اسفند امسال روزهای متفاوتی را تجربه می کنیم؛ روزهایی که به توصیه مسئولان بهداشت سعی می کنیم کمتر از خانه بیرون برویم و با رعایت بهداشت فردی به ریشه کن کردن بیماری کرونا کمک کنیم. واحدی این روزها را آزمون الهی می داند که با همراهی همه مردم می تواند تجربه ای بزرگ را در تاریخ کشورمان رقم بزند. سفر به روستاها و نشان دادن تصاویر زیبا از تلاش و همت جوانان مهم ترین هدف اقبال واحدی برای تهیه گزارش هایی با عنوان« هنرستان ایران زمین» بوده که از شبکه تماشا پخش می شد.

اکنون با شیوع بیماری کرونا ، مسئولان صدا و سیما تصمیم گرفته اند از برنامه های آرشیوی برای پخش استفاده کنند. واحدی برای توصیف شرایط این روزها خاطراتش از  دوران جنگ تحمیلی را مرور می کند و می گوید:« در زمان جنگ تجربه هایی مشابه این روزها داشتیم. آن روزها هم به نوعی در قرنطینه بودیم. بسیاری از شهروندان نمی توانستند در خانه خود زندگی کنند و مجبور بودند تا مدت ها در زیرزمین یا در پناهگاه زندگی کنند. شرایط بسیار سختی بود اما با همدلی توانستیم از آن روزها گذر کنیم. وقتی سیل یا زلزله آمد هموطنانمان خانه ای نداشتند تا بتوانند روزهای سرد و زمستانی را کنار خانواده خود باشند. در خانه های خود بودیم و خبر از سختی های آنها نداشتیم. در حالی که آنها در سرمای زمستان و زیر بارش برف و باران در چادر زندگی می کردند. اکنون شرایط خاصی در کشور به ویژه تهران به وجود آمده است. اما باید شکرگزار باشیم که می توانیم در خانه بمانیم.  به نظر من این حوادث آزمون و امتحان خداست و مطمئن هستم مردم ایران با همراهی و همدلی می توانند از این آزمون سربلند بیرون بیایند. انسان می تواند با شرایط سخت سازگار شود و این روزها هم می گذرد.»
واحدی که در برنامه هنرستان ایران زمین به موضوع اشتغالزایی جوانان به خصوص در روستاها می پردازد درباره وضعیت کسب و کارها در روزهایی که با قرنطینه خانگی سپری می شود می گوید:« یکی از اهداف من در سفر به روستاها نشان دادن تصاویری زیبا از روستاهای کشور و تلاش جوانان برای کارآفرینی و رونق کسب و کار است. اگر نگاهمان به دامداری، کشاورزی و باغداری  تغییر کند می توانیم با ایده های جدید این مشاغل را در روستاها رونق دهیم. اگر فضای دامداری زیبا شود و این زیبایی ها نشان داده شود، جوانان به کار در محل زندگی خود ترغیب می شوند. دوست دارم با نشان دادن تلاش جوانان در روستاها کاری کنم  که دهاتی بودن یک افتخار به شمار آید. قبول دارم که با شرایط قرنطینه ای که پیش آمده بسیاری از کسب و کارها از رونق افتاده است اما به فرموده خداوند  ایمان داریم که بعد از هر سختی، آسانی است.»
او از همه می خواهد بیشتر در خانه بمانند و بدون هراس و ترس و با امید به روزهای بهتر هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند و به آنها عمل کنند.
 

کد خبر 490159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 0
    اخه عزیز دل برادر ما زمان جنگ شهید همت و باکری و کلهر و حاج مجید سوزوکی مانند انها زیاد داشتیم الان چه کسانی رو داریم؟