همشهری آنلاین: در دیدار وزیر بازرگانی کشورمان با وزیر امور خارجه فیلیپین، راه‌های توسعه مناسبات اقتصادی میان دو کشور بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بازرگانی، سید مسعود میرکاظمی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی بالای دو کشور، برگزاری کمیسیون مشترک و امضای توافقنامه‌های تجاری را زمینه‌ساز فعالیت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا با آشنایی با توانمندی‌های یکدیگر، فضای لازم برای حرکت و فعالیت تجار و بازرگانان را فراهم کنیم.

وزیر بازرگانی افزود: توافق‌نامه‌های تعرفه ترجیحی، اجتناب‌ از اخذ مالیات مضاعف و تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری از جمله مواردی است که باید با انجام کار کارشناسانه در کمیسیون مشترک بعدی نهایی شود.

وی هم چنین از ارتقای سطح روابط بانکی دو کشور، امضای توافق‌نامه استاندارد، حمل و نقل ریلی و هوایی و گمرکات به عنوان عوامل موثر در ارتقای سطح روابط موجود نام برد و افزود: پس از فراهم شدن بستر لازم برای فعالیت بخش‌های خصوصی، با اعزام هیات تجاری، برگزاری نمایشگاه، ایجاد شورا و اتاق بازرگانی مشترک، تجار دو کشور قادر خواهند بود با یکدیگر روابط اقتصادی برقرار کرده و ارزش افزوده بیشتری رادر منطقه ذخیره کنند.

در این دیدار آلبرتوجی روملو، وزیر امور خارجه فیلیپین نیز با اشاره به توانمندی‌ کشور در زمینه صنایع الکترونیک وIT اظهار امیدواری کرد با برگزاری کمیسیون‌های مشترک، دو کشور بتوانند از دستاوردهای یکدیگر در زمینه اقتصاد و تجارت بهره‌ برده و روابط خود را بیش از پیش گسترش دهند.

کد خبر 48899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز