مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت که مراکز ترک اعتیاد پذیرش جدید ندارند و درباره ترخیص معتادانی که اکنون در این مراکز نگهداری می‌شوند هم توضیح داد.

مرکز ترک اعتیاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرید براتی سده مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت:  معتادان در مراکز ترک اعتیاد می توانند به طور داوطلبانه ترخیص شوند و اگر بهبود یافتند و ترخیص شدند، مراکز تا حد امکان مورد جدیدی پذیرش نخواهند کرد، مگر اینکه مورد خاصی باشد.

وی ادامه داد:  معتادانی که در مرکز هستند همچنان باقی می مانند. اگر مورد مشکوکی از نظر ویروس کرونا بین آنها وجود داشته باشد از بقیه جدا می شوند و به اتاق قرنطینه می روند تا به مراکز بهداشتی منتقل شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر در مراکز ماده ۱۶، و ۱۴ هزار نفر در مراکز تبصره دو نگهداری می شوند.

براتی سده یادآور شد: هزار و ۲۰۰ مرکز اقامتی –کمپ- در کشور فعالیت دارد که ۴۴۷ مرکز از این تعداد در رابطه با مراکز تبصره ۲ با بهزیستی همکاری دارند.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۰۴ شلتر یا سرپناه، ۲۵ مرکز توانمند سازی، ۴۰ مرکز درمانی اجتماع محور موسوم به تی سی، ۲۰ مرکز ماده ۱۶، هزار و ۱۰۰مرکز سرپایی و ۱۴۵ مرکز کاهش آسیب موسوم دی آی سی در کشور فعالیت دارند.

مراکز ماده ۱۶، مراکز ترک اعتیاد اجباری برای نگهداری و ارائه خدمات به معتادان بی خانمانی است که به طور علنی در خیابان ها به مصرف مواد می پردازند. مراکز تبصره ۲ نیز که در کنار این مراکز ایجاد شده اند، مراکز صیانت و توانمندسازی از معتادان متجاهر بهبود یافته هستند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته و تا کنون جان حدود سه هزار نفر را گرفته است.

کد خبر 488791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha