رئیس سازمان بهزیستی کشور از کمک ۱۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای تهیه اقلام بهداشتی برای مددجویان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید این سازمان خبر داد.

معلولیت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، وحید قبادی‌ دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با مساعدت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبلغ ١٠ میلیارد تومان برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس برای مددجویان معلول و سازمان بهزیستی کشور اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این مبلغ به حساب معلولان دارای ضایعه نخاعی که در منزل نگهداری می‌شوند و معلولان خیلی شدیدی که در بستر بوده و در منزل هستند واریز شده است، اظهار کرد: برای هرکدام از این افراد مبلغ ٢۵٠ هزار تومان برای تهیه وسایل و مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی و ماسک برای پیشگیری از ابتلا به کرونا واریز شد.

قبادی‌دانا تاکید کرد: پیش از این هم برای مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان ذهنی، جسمی-حرکتی، بیماران روانی مزمن، سالمندان و مراکز نگهداری شبانه روزی هم مبالغی واریز شده بود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از ۴٧ هزار نفر از این افراد در این مراکز نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: همچنین برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس در شیرخوارگاه ‌های سراسر کشور و مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مبالغی به حساب خیریه ‌هایی که متولی نگهداری آنها هستند جهت تهیه اقلام و وسایل بهداشتی واریز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برای کمپ‌های نگهداری و درمان افراد معتاد نیز علاوه بر دستور العمل‌ها، مبالغی برای تهیه و استفاده از مواد ضدعفونی کننده و وسایل بهداستی اختصاص داده شده است.

قبادی دانا افزود: برای فعالیت قبلی ٢٨ میلیارد ریال واریز شده بود که در فقره جدید هم ١٠٠ میلیارد ریال دیگر واریز شد. به این ترتیب  در مجموع ١٢٨ میلیارد ریال در این خصوص برای جامعه هدف بهزیستی شامل مراکز نگهداری شبانه روزی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید
واریز شده است.

به گفته وی، سامانه تلفنی ١۴٨٠ نیز آماده ارائه مشاوره‌های روانشناسی توسط روانشناسان بهزیستی به مردم سراسر کشور است تا افرادی که دچار اضطراب یا استرس ناشی از ابتلا به کروناویروس هستند با این خط تماس بگیرند. این سامانه به شما رایگان از ٨ صبح تا ٨ شب خدمات مشاوره ای ارائه می‌دهد و در تلاشیم تا بازه زمانی فعالیت آن را گسترش دهیم.

کد خبر 489025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلول IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    1 0
    بنده در بستر بیماری هستم وبا معلولیت جسمی حرکتی شدید نتونم اقلام بهداشتی مثل ژل ضدعفونی وماسکو غیره رو خریداری کنم ویا بهزیستی بهم نتونه بده بنده چه گلی به سرم بگیرم تازه یه بار این اقلام بهداشتی رو هم از ما دریغ کردن وبهزیستی شهرستان میاندرود میگه بهمون نامه نزدن وفقط به کسانی دادن که حق پرستاری میگیرند ومن گفتم بنده هم حق پرستاری میگیرم که مادر پیرم جور من رو میکشه واین رو خاستم بگم اگه یه معلول ضایعه نخایی این اقلام و هزینشو میدن بنده وامسال بنده هستن که هر ماه هزینه کلی دارو وغیره بجز خوردو خوراک داریم