مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس گفت: برای مقابله با ویروس کرونا ترس و اضطراب را مدیریت کنید.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی محسنی مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی و بیماری کرونا، مجموعه بهداشت و پزشکی بخشی از نظام مراقبت را اعلام کرده است.

او با اشاره به اضطراب و ترس‌هایی که در خصوص ویروس کرونا وجود دارد، ادامه داد: علاوه بر خود مراقبتی که شهروندان در شرایط فعلی باید انجام دهند بهره‌مندی از خدمات مشاوره می‌تواند کمک‌کننده باشد.

مصطفی محسنی اضافه کرد: خط شماره مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در خصوص سلامت روان به شهروندان مشاوره می‌دهد.

مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس تصریح کرد: بحرآن‌همیشه قابل پیش‌بینی نیست، ولی آمادگی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وی با اشاره به سیستم ایمنی بدن، گفت: این سیستم هم بُعد جسمی و هم بُعد روانی دارد.

مصطفی محسنی گفت:  بُعد جسمی در حوزه تخصصی افرادی همچون پزشکان و متخصصان تغذیه است، سیستم روانی افراد از الگویی برخوردار است که اگر در بحران‌ها برآورد و ارزیابی افراد از بحران و موضوع فاجعه‌آمیزتر باشد و از حد و حدود واقع‌بینانه آن بیشتر باشد مقابله هم تضعیف می‌شود.

وی گفت: نظام مراقبت به‌اندازه کافی به شهروندان آموزش داده‌شده است، بُعد روانی می‌تواند حداقل‌هایی را برای ما به وجود آورد تا بتوانیم با ویروس کرونا مقابله کنیم و آن‌هم این است که افراد با آرامش و تسکین بیشتر، اضطراب و ترس را مدیریت کنند.

مصطفی محسنی بیان کرد: اگر استرس زیاد شد می‌تواند سیستم ایمنی افراد را تضعیف کند که درنتیجه مقابله با ویروس کرونا ضعیف‌تر می‌شود.

مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس تصریح کرد: در خصوص کودکان و افرادی که از آن‌ها مراقبت می‌کنیم و در قرنطینه خانگی به سر می‌برند محیط خانه را طوری مهیا کنیم که به‌صورت عاطفی پیش برود و بسیاری از کارها در خانه انجام شود.

وی گفت: والدین باید از صحبت درباره ویروس کرونا در منزل خودداری کنند و از این موضوع کمی فاصله بگیرند چراکه ذهن کودکان به‌اندازه بزرگ‌سالان آمادگی کافی برای این موضوع را ندارد.

مصطفی محسنی اضافه کرد: گفت‌وگو درباره ویروس کرونا می‌تواند اضطراب شدیدی را به کودکان و افراد منزل منتقل کند و در پی آن مشکلات رفتاری به وجود آید.

مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس ادامه داد: انتظار است ازنظر مدیریت لحظه بتوانند هم خودشان در شرایط بهتری قرار بگیرند و هم با ایجاد فعالیت‌های مطلوب در منزل همچون برنامه‌های سرگرم‌کننده فضا را از موضوعات مربوط به ویروس کرونا خارج کنند و نظام مراقبت را مدنظر قرار دهند.

کد خبر 488996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha