پویش مردمی با عنوان ممنوعیت ورود مسافر به شمال کشور راه‌اندازی شد.  این کمپین اخیرا در فضای مجازی فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، در فضای رسانه‌ای که این پویش مردمی در اختیار دارد، تصاویری از جاده‌های شلوغ مملو از خودروهای پلاک استان‌های دیگر به نمایش گذاشته و مطالبی همچون "مسافر گرامی، ما مازندرانی‌ها مهمان‌نوازیم اما برای حفظ سلامتی خود و دیگران فعلا به شمال سفر نکنید" منتشر شده است.

ضدعفونی سراسر نقاط شهر

به دنبال شیوع کرونا سازمان آتش‌نشانی مازندران ضمن آماده‌باش کامل و تشکیل ۶ اکیپ ۵ نفره مجهز به ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز اقدام به ضد عفونی تمام نقاط شهر خصوصا بازارها و اماکن پرتردد کرده است. در کوچه‌های غیرقابل تردد، نیروهای سازمان آتش‌نشانی با سمپاش دستی اقدام به ضد عفونی کردند. از ساعت ۶ صبح امروز، یکشنبه، خیابان‌ها،  معابر عمومی و پارک‌های شهر ساری هم ضد عفونی می‌شوند.

سازمان‌های مدیریت پسماند و حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری نیز با اعزام اکیپ‌های مجهز و ماشین‌آلات در اجرای این طرح با سازمان آتش‌نشانی همراه هستند. این عملیات تا ضد عفونی تمام سطح شهر اعم از معابر، بازارها، ناوگان حمل و نقل عمومی ادامه دارد. ضد عفونی و گندزدایی اماکن عمومی اعم از مساجد و تکایا به صورت روزانه در دستور کار قرار دارد.  

تعطیلی مراکز فرهنگی و آموزشی

تعطیلی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر استان تا ۱۶ اسفند تمدید شد. در راستای پیشگیری از ویروس کرونا در روستاهای استان با دستور استاندار، دهیاران مسئول پدافند غیر عامل شدند. ‌

مدارس استان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مراکز توانبخشی و مهدکودک‌ها هم تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و در صورت نیاز باز هم این زمان تمدید می‌شود.  

دانش‌آموزان می‌توانند از طریق ‌شبکه آموزش یا کانال ۷ سیما برنامه‌های درسی خود را دنبال کنند. از آنجایی که ممکن است برخی از بخش‌های تدریس شده در شبکه آموزش با سرفصل درصدی دانش‌آموزان همخوانی نداشته باشد، به مدیران مدارس و معلمان ابلاغ شده که از طریق فضای مجازی با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند.  این روش برای مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در حال اجراست. دروس تئوری دانش‌آموزان شاخه کارودانش و فنی‌وحرفه‌ای نیز به صورت مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی در حال برگزاری است. تعطیلی مهدکودک‌ها و مراکز توانبخشی هم تا دوشنبه، ۱۲ اسفند تمدید شد.

تالارهای پذیرایی اجازه انعقاد قرارداد جدید با مشتریان ندارند 

به تمامی واحدها و تالارهای پذیرایی برای انجام اقدامات بهداشتی نامه کتبی زده شده است. بنابر دستورالعمل قرارگاه زیستی مازندران تالارهای پذیرایی فعلا اجازه انعقاد قرارداد جدید با مشتریان ندارند. فعالیت کلیه تاسیسات گردشگری، تالارها و واحدهای پذیرایی زیر مجموعه گردشگری استان هم تا اطلاع ثانوی ممنوع است.  

در بازار دست‌فروشان برخی شهرها که تجمع افراد زیاد است شهرداری‌ها موظف شدند به این مساله ورود و با هماهنگی فرمانداری، دست‌فروشان را در سطح شهر پراکنده یا از فعالیت آنها جلوگیری کنند.  

شهرداری ساری هم در راستای اجرای اقدامات بهداشتی پیشگیری و مبارزه با شیوع کرونا، بازار هفتگی این شهر را تعطیل کرد.  تعطیلی بازار روز شهرستان سیمرغ و بازارهای هفتگی شهرستان قائمشهر هم تا عادی شدن وضعیت  ادامه دارد.

ساعات کاری ادارات با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و استانداران، ۲ ساعت کاهش یافت. بر این اساس ساعات کار تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی و ستادی مازندران تا زمانی که اوضاع به حالت عادی بازگردد از ساعت ۷ و ۳۰ تا ۱۲ و ۳۰ خواهد بود.

ضد عفونی فرودگاه‌ها

۳ فرودگاه استان در ساری، رامسر و نوشهر برای مقابله با بیماری کرونا ضد عفونی شدند تا این مکان پرتردد و شلوغ استان از این ویروس امن شود. طرح تب‌سنجی مسافران برای مقابله با بیماری کرونا نیز در فرودگاه بین‌المللی ساری آغاز شده است. طبق مصوبه پدافند زیستی استانداری مازندران اجرای تب‌سنجی مسافران در مبادی ورودی استان آغاز شده و هم اکنون در جاده‌های هراز، سوادکوه و کندوان قرارگاه تب‌سنجی مستقر است.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تمامی پروازهای فرودگاه رامسر در غرب مازندران را برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا لغو کرد. روزانه ترمینال‌ها و سالن‌های عمومی فرودگاه‌های استان با مواد گندزا ضد عفونی می‌شود.

آمادگی مراکز درمانی برای پذیرش مبتلایان

فعالیت تمامی مراکز تب‌سنجی کرونا از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ ادامه دارد. بیمارستان‌های رازی قائمشهر، خاتم‌الانبیا(ص) بهشهر، امام خمینی(ره) آمل و امام خامنه‌ای عباس‌آباد هم به عنوان بیمارستان‌های ریفرال مشخص شدند و در حال خدمات‌رسانی به مبتلایان هستند.  

بیمارستان‌های امام خمینی(ره) آمل (مرکز) و  امام خمینی(ره) عباس‌آباد (غرب)، بیمارستان قدیم بهشهر(شرق)، بیمارستان شهید بهشتی نوشهر و امام خمینی(ره) فریدونکنار به ترتیب اولویت در فهرست بیمارستان‌های با قابلیت تخلیه اضطراری قرار دارند. کارگروه مقابله با ویروس کرونا برای اطلاع‌رسانی نیز تشکیل شده است. تاکنون ۳۲ مازندرانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲ نفر نیز فوت کرده‌اند.

پخش غذای نذری ممنوع

اداره کل اوقاف مازندران پخش هرگونه غذای نذری در بقاع امامزادگان و متبرکه را فعلا ممنوع کرد. هیأت‌های امنا و مدیران اجرایی بقاع متبرکه استان طبق دستور این اداره کل موظف شدند در نوبت‌های مختلف و روزانه سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند، ضد عفونی کنند. کفشداری‌های بقاع متبرکه هم محل نگهداری کفش‌ها را به صورت مرتب ضد عفونی می‌کنند.  

بر اساس تصمیم ستاد قرارگاه کرونا، کشیدن قلیان در قهوه‌خانه‌ها به دلیل گسترش آلودگی ممنوع است. تاکنون بیش از ۴۰ قلیان‌سرا در شهرستان قائمشهر پلمپ شد و این روند همچنان ادامه دارد.

کد خبر 487966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha