نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره برخی رفتارهای نامتعارف در زیارت بقاع متبرکه گفت: پیگرد قضایی این موضوع منعی ندارد؛ هرچه که موجب تشویش اذهان عمومی و یا عبور از خط قرمزها باشد قطعا قابل پیگرد قضایی خواهد بود.

يحيي كمالي پور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یحیی کمالی‌پور در واکنش به برخی رفتارهای نامتعارف در زیارت بقاع متبرکه با توجه شرایط فعلی کشور در زمینه ویروس کرونا گفت: در کشور ستادی برای مبارزه با این ویروس کرونا تشکیل شده است، دستگاه‌ها موظف هستند برای جلوگیری از هرگونه تشتت آراء و تشتت افکار در این باره صرفا از دستورالعمل‌های این ستاد تمکین کنند.

وی افزود: هر گونه اقدام و حرکتی که در فضای مجازی بخواهد مصوبات این ستاد را زیر سوال ببرد حکم عمل به عکس این مصوبات را دارد، همه مردم در کشور باید از این مصوبات تمکین کنند، قطعا نگاه مراجع محترم  تقلید و علما محترم نیز بر این است که از قانون تبعیت شود و شخصی هم مواضع غیرقانونی را قبول نمی کند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: هرگونه اقدامی که به سوء استفاده و عدم توجه به دستورات این ستاد منجر شود منع قانونی دارد و می‌تواند قابل پیگرد قضایی قرار گیرد، در چنین شرایطی که کشور با بحران رو به رو است همه باید برای برون رفت از بحران به ستادها و مراجع قانونی کمک کنند؛ هرگونه تخطی از قوانین پیگرد قانونی خاص خود را داشته و دستگاه قضایی نیز وظیفه پیگیرد دارد.

کمالی پور در پاسخ به این سوال که انتشار تصاویر زیارت نامتعارف ضریح حرم‌های متبرکه می تواند به دلیل تشویش اذهان عمومی، اشاعه خرافات و ترویج طرق انتقال ویروس مورد پیگرد دستگاه قضا باشد یا خیر؟ اظهار کرد: منعی ندارد هرچه که موجب تشویش اذهان عمومی و یا عبور از خط قرمزها باشد قطعا قابل پیگرد قضایی خواهد بود.

اخیرا پس از شیوع ویروس کرونا در کشور نهادها و دستگاه های مرتبط از مردم خواستند که  برای جلوگیری از شیوع بیشتر در منازل خود بمانند و از شرکت در تجمع‌ها و اماکن عمومی پرهیز کنند، این شرکت در تجمع‌ها خود می‌تواند شرکت در نمازهای جمعه و زیارت بقاع متبرکه را شامل شود، اما در پی این موضوع عده‌ای با راه‌اندازی یک چالش در فضای مجازی تصاویری را از زیارت نامتعارف ضریح این بقاع متبرکه منتشر کرده و مخالفت خود را اینگونه با توصیه‌های بهداشتی نهادهای مسئول ابراز کردند.

عصر ایران نیز در گزارشی نوشت: وقتی تولیت حرم حضرت معصومه (س) - آیت الله سید محمد سعیدی - در پاسخ به درخواست‌های مکرر متخصصان و مردم برای تعطیلی موقت حرم می‌گوید که مردم در اینجا شفا می‌گیرند و باید بیایند و با قوت هم بیایند و وقتی مشاور ایشان کرونا در قم را به دشمنان نسبت می‌دهد و می‌گوید می‌خواهند با این کار از قم انتقام بگیرند، مشخص است که افراد نادانی تحت لوای دینداری و حب اهل بیت (ع) مقابل ضریح حضرت معصومه(س) و پنجره فولاد حرم حضرت امام رضا(ع) بایستند و جلوی دوربین موبایل ضریح را لیس بزنند تا مثلاً علاقه خود به اهل بیت (ع) و دروغین بودن احتمال انتقال کرونا در این اماکن را ثابت و صد البته زمینه وهن دین و باورهای مذهبی مردم را فراهم کنند.

در این میان باید به نیکی از تولیت حرم حضرت امام رضا (ع) - آیت الله احمد مروی - یاد کنیم که صراحتاً اعلام کرده اند: در پی ورود ویروس کرونا به کشور و امور بهداشتی پیرامون آن، در حوزه حرم مطهر امام رضا(ع) تابع نظر وزارت بهداشت هستیم.

کد خبر 487916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • muhammad320 IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    11 13
    ضریح ها از نقره هستن و خود نقره ویروس کش هست. پس کسی که ضریح رو ببوسه هیچیش نمیشه.
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    21 2
    افراط و تفریط نشان جهل است. تحلیل مآبانه عاقل اندرسفیه تان این مهم را نادیده گرفته و گمان کردید تصمیمات مثلا مسئولین هم بی عیب و نقص است . رعایت بهداشت و حفظ ارزشهای مذهبی ؛ مراعات بهداشت فردی و جمعی و پایداری مجالس دعا و توسل لازم و ملزوم یکدیگر هستند و اظهارات غلط از هر دو سو میتواند مشکل ساز باشد، اما افراد ضعیف الایمان و البته عوام! صلاحیت نظردهی و اقدام خودسرانه ندارند.
    • اصغر IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      3 9
      شاید هیچیش نشه ولی شایدم کرونا بگیره
  • ستوده IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    7 1
    شاید نقره ضد باکتری باشد اما چیزی که عامل این بیماری هست ویروسه نه باکتری و بد نیست اینها کمی در مورد تفاوت باکتری ها و ویروسها تحقیق کنند
  • محمد IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    19 1
    ما خادم امامان و اهل بیت هستیم اما این کارها از شعور اسلامیت دور است
  • ناشناس IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    17 3
    ابرویی برای این ملت نذاشتید
  • DE ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    11 4
    اینجور ادم ها با جان هزاران آدم بیگناه دارند بازی می کنند
  • یکی IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    16 32
    ضریح پرستی از کرونا بدتره !!! خداپرستی داره به فراموشی میره( حق الناس)!!!!!
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    11 2
    وای بر ما
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    1 7
    نه افراط و نه تفريط وقتي ليگ هاي فوتبال و دانشگاه هاي فرانسه و آلمان و اتريش و اسپانيا و انگليس و بسياري كشورهاي ديگر كه درگير كرونا هستند باز و فعال است چرا در ايران تعطيل شد؟ چرا روزانه پروازهاي متعدد از چين كه مبدا كرونا است به تركيه و ساير كشورها انجام ميشود ولي پرواز از ايران را ممنوع كرده اند؟ كاري كرده ايم كه همه دنيا با تعجب به ما نگاه ميكنند و بجاي اينكه دلشان براي چين بسوزد براي ايران ميسوزد خودمان از ترس مرگ خودكشي كرديم تنها كشوري كه مملكت بخاطر كرونا تعطيل شد ايران بود چين هم در كل كشورش اين كار را نكرد
  • رسول IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    14 4
    متاسفانه مردمی هم هستند که اصلا اطلاعاتی از دین اسلام ندارند و فقط موضع گیریهای غیر منطقی می کنند، بارها و بارها در اسلام به بهداشت تاکید شده ولی اینگونه همه چیز را به مسخره می گیرند. آقای محترم اعتقادات شما محترم اما چرا در مقابل یک عزم ملی برای مبارزه با این بیماری فرصت طلب موضع گیری می کنی؟؟؟؟ بخدا زشته فیلم می گیرین و میفرستین تا رسانه های خارجی فکر کنن همه ی ایرانی ها اینگونه اند.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    15 4
    این کار افراطه, اما بوسیدن ضریح به دلیل تعلق خاطر به حضرته, مثل تعلق خاطری که یک فرد به فرد دیگری داره و برای همین یادگاری ای که از اون فرد داره براش با ارزشه و چه بسا عکس اون فرد رو ببوسه, کسی رو هم مجبور نکردن که به حرم ورود پیدا کنه که این همه جنجال به پا می کنن.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    14 2
    با مقدسات بازی می کنن
  • محتبی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    18 0
    حالا بیشتر معنی تنهایی مظلومیت حضرت آقارا دروصیت نامه سرداردلها می فهمیم
  • GB ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    4 10
    خرافات ناشی از جهل و نادانی است.
  • مجتبی IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    10 0
    ای کاش علمای معظم در این بزنگاهها مردم را از ارشادات خودشان بهره مندسازند