رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه از افزایش تقاضای شدید برای خرید برخی از انواع میوه و تره‌بار به ویژه سیر، زنجبیل و لیموترش خبر داد.  

زنجبیل و سیر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، عیسی حاج‌علیانی، رئیس اتحادیه بارفروشان استان کرمانشاه  اظهار کرد: در چند روز اخیر و پس از شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای برخی انواع میوه و تره‌بار که گفته می‌شود ممکن است برای مقابله با این ویروس مفید باشد، بسیار بالا رفته و به دنبال افزایش تقاضا، افزایش قیمت هم داشتیم.  

وی ادامه داد: لیموترش یکی از این موارد بود که قیمت آن اکنون در میدان بار کیلویی حدود ۲۵ هزار تومان است.  

حاج‌علیانی اظهار کرد: لیموترش اکنون در تعدادی از انبارهای شیراز وجود دارد اما قطره چکانی وارد بازار می‌شود، این امر به افزایش قیمت لیوترش دامن زده، چون تقاضا نیز برای آن بسیار زیاد است.  

رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه از افزایش قیمت زنجبیل تا کیلویی ۱۵۰ هزار تومان هم خبر داد و عنوان کرد: البته هم اکنون قیمت زنجبیل تاحدودی کاهش یافته و به کمتر از کیلویی ۱۰۰ هزار تومان رسیده، در حالی که قیمت واقعی آن بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است.  

حاج علیانی افزود: قیمت سیر نیز تا کیلویی ۵۰ هزار تومان بالا رفت، اما اکنون به حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان رسیده است.  

به گفته حاجی علیانی این قیمت‌ها قیمت عمده فروشی است و با حدود ۳۵ درصد افزایش به دست مصرف کننده می‌رسد.  

رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه گفت: کمبودی در زمینه لیموترش، سیر و زنجبیل در بازار نداریم، این محصولات به اندازه نیازی که در گذشته در بازار بود وجود دارد، اما هجوم مردم برای خرید، افزایش قیمت را به همراه داشته است.

کد خبر 487719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha