پیشگیری از ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این روزها است. به گفته پزشکان و متخصصان در سراسر جهان با رعایت بهداشت در محیط‌های مختلف و به حداقل رساندن برخوردهای اجتماعی می‌توان از ابتلا به این ویروس پیشگیری کرد. مراقبت‌های بهداشتی علاوه بر محیط‌های عمومی در منزل هم ضروری هستند.

تشخیص لباس باکیفیت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زهره امین زاده متخصص بیماری‌های عفونی گفت: شستشوی دست‌ها بسیار ضروری است. اگر شما با فردی در تماس باشید که بیمار باشد در حین عطسه یا سرفه قطرات تنفسی او تا فاصله یک تا دو متر پرتاب می شود و این می‌تواند شما را نیز بیمار کند. توصیه می‌شود افراد از تجمعات دوری کنند.

او در رابطه با نیاز به ضدعفونی کردن لباس‌ها پس از ورود به خانه، گفت: افرادی که با بیماران مبتلا هم نشین هستند، باید لباس‌های خود را خارج از منزل ضدعفونی کنند. اما برای افراد عادی نه وزارت بهداشت و نه سازمان بهداشت جهانی این توصیه را نمی‌کند. ضدعفونی کردن سطوح منزل و دستگیره‌ها نیز می‌تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد که البته در صورت شستشوی مداوم دست‌ها این کار ضرورتی ندارد.

او گفت: علائم این ویروس نیز مثل هر بیماری تنفسی دیگر است. افرادی که مبتلا به هرگونه ویروس از سرماخوردگی گرفته تا کرونا هستند باید از ماسک استفاده کرده و اصول بهداشتی را رعایت کنند تا ویروس را به افراد دیگر انتقال ندهند.

علائم کرونا در ابتدا تفاوت چندانی با علائم سرماخوردگی ندارد و ممکن است در برخی افراد این ویروس در حد همان سرماخوردگی تاثیر داشته باشد و او را به بیمارستان نکشاند. اما اگر علائم سرماخورگی یا آنفلوانزا دارید تا بهبودی کامل در خانه بمانید و بعد از مراجعه به پزشک عمومی با مصرف مایعات و استراحت به روند بهبودی کمک کنید.

کد خبر 487149

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha