اسکناس ،پول خرد و دستگاه های خودپرداز یکی از راه های موثر در انتقال ویروس کرونا و گسترش آن در جامعه است و روایط عمومی مرکز بهداشت غرب تهران در این باره به همه شهروندان هشدار می دهد.

اسكناس

همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور : اسکناس ها از طریق فروشگاه ها، تاکسی ،عابر بانک و دست فروش ها فرد به فرد و شهر به شهر دست به دست می شوند و با توجه به عمر ویروس کرونا خارج از بدن انسان که تا ۹ روز تخمین زده شده، در صورت آلودگی اسکناس ها خیلی راحت به افراد منتقل می شود.علاوه براین دکمه‌های عابر بانک یا همان خودپرداز ها و همچنین دستگاه های مخصوص وارد کردن رمز کارت های بانکی که در برخی از فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد هم می توانند از دیگر منابع آلودگی و انتقال ویروس کرونا در سطح جامعه باشند. روابط عمومی مرکز بهداشت غرب تهران با دادن هشدار در این زمینه توصیه هایی برای شهروندان دارد.

نخستین توصیه این است که تا جای ممکن از استفاده و لمس اسکنانس خودداری کنید. حتی برای پرداخت کرایه تاکسی هم می توانید به آسانی اپلیکیشن های مخصوص را نصب کرده و مبلغ را به حساب راننده تاکسی واریز کنید. برای کارهای بانکی هم اپلیکیشن های مختلفی وجود دارد که شما را از رفتن به پای عابر بانک ها بی نیاز می‌کند و گوشی موبایل می‌تواند مانند یک دستگاه خود پرداز تمام کارهای مربوط به جابجایی پول و امور بانکی را انجام دهد.

اگر به هر دلیل مجبور هستید از اسکناس و سکه استفاده کنید یا پای دستگاه خودپرداز بروید، حتما دستکش و ماده و محلول های ضد عفونی کننده همراه داشته باشید و از آنها استفاده کنید. اگر نتوانستید دستکش تهیه کنید، کیسه های فریزر هم همان کاربرد دستکش را دارد. در آخرین مرحله اگر به هیچ کدام از این ها دسترسی نداشتید، در صورت لمس پول یا دستگاه های عابر بانک، دقت کنید که دست تان با صورت به ویژه دهان، بینی، چشم ها و گوش ها تماس پیدا نکند تا در اولین فرصت که به صابون و آب برای شستشوی دست ها دسترسی پیدا کنید.

فروشگاه ها و مغازه هایی که از دستگاه  وارد کردن رمز عابر بانک ها استفاده می کنند، تااطلاع ثانوی این دست گاه ها را جمع آوری کرده و متصدی صندوق خودش رمز کارت مشتری ها را برای انجام تراکنش وارد کند. بانک ها و فروشگاه ها لازم است تا حد ممکن، نسبت به ضد عفونی کردن پول، دستگاه های عابر بانک و کارت خوان ها و دیگر اشیاء که مردم برای خرید و گرفتن پول با آنها سر و کار دارند اقدام کنند.           

کد خبر 486897

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha