یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۴
۰ نفر

از زمانی که پس از استحمام، موها تا ساعت‌‌ها حوله‌پیچ می‌شدند تا خشک شوند مدت زیادی گذشته و اکنون سشوار‌ها این زمان را به ۱۰ دقیقه کاهش داده‌اند.

امروزه بیشتر  اعضای خانواده نه تنها برای حالت دادن بلکه برای خشک کردن موهای خود از سشوار استفاده می‌کنند اما همیشه این نگرانی وجود دارد که سشوار مو‌ها را بسوزاند.

خیلی‌ها هم که از خشک بودن مو‌هایشان شاکی‌اند، معتقدند سشوار این مشکل را به وجود آورده است  اما باید گفت استفاده صحیح از سشوار چندان دردسر ساز نیست.

در واقع هنگام استفاده از سشوار باید توجه داشت که در فاصله‌ مناسبی از مو (۳۰سانتی‌متر) قرار گیرد.

همچنین نباید حرارت سشوار را خیلی زیاد کرد و آن را برای مدت طولانی روی مو نگاه ‌داشت. البته در حال حاضر سشوار‌های پیشرفته‌ای به بازار آمده‌اند که مجهز به حسگر درجه حرارت هستند و سیستم خنک‌کننده دارند. 

با این حال باید به این نکته توجه داشت که باد گرم شسوار، آب و رطوبت مو را با سرعت زیاد تبخیر می‌کند و گاهی تبخیر بیش از حد به بافت مو آسیب می‌زند.

این در حالی است که برخی از مردم تحت تاثیر تبلیغات، سشوار‌های کاملا حرفه‌ای وچند کاره را برای استفاده در منزل خریداری می کنند.

این سشوار‌ها که قدرت به مراتب بیشتری از سشوار‌های معمولی دارند در صورت استفاده نادرست می‌توانند آسیب‌های جدی به مو وارد کنند.

از سوی دیگر توجه داشته باشید که سشوار هم جزء وسایل برقی پر مصرف است و استفاده از آن در ساعات اوج مصرف، هزینه قبض برق را افزایش می‌دهد.

کد خبر 48698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز