پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

اگر بگوییم، این روزها سشوار از ابزارهای جدانشدنی بیشتر افراد است، اغراق نکرده‌ایم!

 اما آیا تا به حال در مورد مضرات و مزایای این وسیله فکر کرده‌اید و به دنبال انواع بی‌خطرتر آن بوده‌‌اید؟

بد نیست بدانید اوایل سال 1920 میلادی، پای سشوار ـ البته بسیار بزرگ‌تر، سنگین‌تر و متفاوت‌تر از شکل امروزی آن ـ به زندگی مردم باز شد. اما یکی از مشکلاتی که همواره در مورد سشوار وجود داشته، این است که استفاده مکرر از آن و حرارتش، باعث آسیب به رشته‌های مو و ضعیف و نازک شدن و حتی ریزش مو می‌شود. برای مقابله با این مشکل، نوعی سشوار ساخته شده که مقدار آسیب وارده به مو را به حداقل می‌رساند.

این نوع سشوار به اصطلاح برای «یون‌ درمانی» موها استفاده می‌شود و ضمن خشک کردن موها، آنها را تقویت هم می‌کند. عملکرد این سشوار به گونه‌ای است که از خشک شدن چربی طبیعی موها جلوگیری می‌کند و در نتیجه موها نه تنها «وز کرده» به نظر نمی‌رسند بلکه بسیار نرم و به حالتی پف‌دار درمی‌آیند.

با استفاده از سشوارهای یونی، موهای شما براق‌تر و حالت‌پذیرتر به نظر می‌رسند و نه تنها به موهای شما آسیبی وارد نمی‌شود بلکه اگر موهای شما آسیب دیده باشند، آنها را ترمیم هم می‌کند و به حالت اولیه برمی‌گرداند.

نحوه عملکرد این سشوار به این ترتیب است که با انتشار میلیون‌ها ذره یون روی موها، باعث می‌شود مولکول‌های آب با حرارت بسیار اندکی شکسته و تجزیه شوند و تارهای‌مو نیز بتوانند این ذرات بسیار ریز را جذب کنند. در ضمن، با جذب تقویت‌کننده‌ها ـ که به‌صورت یون هستندـ آسیب سلولی در موها کاهش می‌یابد. جذب رطوبت همچنین باعث می‌شود موهایی که نازک شده‌اند، براق‌تر و لطیف‌تر و ابریشمین به نظر بیایند.

استفاده از یون می‌تواند  سرعت خشک شدن موها را تا 50 درصد بالا ببرد و به همین دلیل، مدت زمان استفاده از سشوار کوتاه می‌شود، در نتیجه هم حرارت و هم میزان برق مصرفی کاهش می‌یابد. در ضمن، این سشوارها با دمای نسبتا‌ کمتر، حتی خنکی موها را هم می‌گیرد و به این ترتیب، میزان آسیب ناشی از سوختگی نیز به حداقل ممکن می‌رسد.

کد خبر 36099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز