دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

تبلیغات رسانه‌های جمعی در مورد تاثیر‌ات معجزه‌آسای شامپو‌ها روی ‌حالت و سلامت مو‌ باعث شده مصرف‌کنندگان نیز تحت تاثیر همین تبلیغات، هر بار یکی از شامپو‌هایی را که در تبلیغات مشاهده می‌کنند

خریداری کنند و پس از حاصل نشدن نتیجه‌ای که در ذهن داشتند، به سمت شامپو‌های گران‌تر یا خارجی بروند.

همین موضوع پای انواع و اقسام شامپو‌های خارجی تقلبی، تاریخ‌گذشته و گران‌قیمت را به بازار شوینده‌های آرایشی و بهداشتی داخلی باز کرده است. این در حالی است که درصد بالایی از سلامت و خوش‌حالتی مو بسته به عوامل ارثی، تغذیه مناسب و استحمام کافی است.

به گفته آگاهان بازار، مصرف‌کنندگان نباید شامپو‌های خارجی قاچاق و بی‌نام و نشان  را به دیگر انواع شناخته‌شده ترجیح دهند. از سوی دیگر، چندی است که مصرف شامپو‌‌های دارای نرم کننده مرسوم شده و انواع فاقد این ویژگی، از فروش کمتری برخوردار شده‌اند.

این درحالی است که به گفته کارشناسان پوست و مو، به جای استفاده از شامپو‌های دارای مواد نرم‌کننده‌، بهتر است پس از شامپو زدن به طور جداگانه از نرم‌کننده استفاده شود  زیرا شامپو‌های دارای نرم‌کننده به جای انجام صحیح وظیفه پاک‌کنندگی، با کشیدن لایه‌ نازکی از ماده نرم‌کننده روی مو‌ها نمی‌توانند به طور کامل آن‌را از ذرات گرد و غبار و به ویژه چربی پاک کنند.

از سوی دیگر شامپو‌های واقع در محدوده پی‌اچ قلیایی ضعیف یا کمتر اسیدی، برای موهای آسیب دیده، توصیه می‌شوند. جدای از این موضوعات هنگام خرید شامپو باید به پلمب بودن آن دقت کرد.

زیرا چند وقتی است شامپو‌های خارجی با در‌های باز و غیر پلمب به طرز چشمگیری در بازار مشاهده می‌شوند.

کد خبر 48774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز