در روزهایی که همه در تکاپو برای شکست ویروس کرونا هستند آماده‌سازی مدارس برای مقابله با این ویروس از اهمیت بالایی برخوردار است.

اقدامات برای کنترل کرونا در مدارس منطقه 19

همشهری آنلاین_زهرا بلندی: درحالی‌که دستورالعمل‌های لازم برای مقابله با شیوع این بیماری در همه مدارس منطقه ۱۹ به اجرا درآمده است، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این اقدام ها با «مریم کثیری قهی» کارشناس مسئول سلامت و تندرستی اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۹ همراه می‌شویم.  

چه تعداد از مدارس منطقه تاکنون ضدعفونی شده‌اند؟  
طرح ضدعفونی مدارس با ابلاغ دستورالعمل به اداره آموزش و پرورش شهر تهران ابتدا در مدارسی که شعب رأی‌گیری بودند آغاز شد. تاکنون ۹۰درصد مدارس ضدعفونی شده اند و تا پایان هفته همه مدارس از این طرح بهره‌مند خواهند شد.  
با ورود مجدد دانش‌آموزان به مدرسه این طرح ادامه خواهد داشت؟  
بله. به محض ورود دانش‌آموزان به مدرسه این کار توسط مستخدمان و سرایداران آموزش دیده به‌صورت پیوسته انجام خواهد شد.  


میزان آگاهی دانش‌آموزان منطقه با راه‌های مقابله و کنترل این ویروس تا چه حد است؟  
آموزش‌های ما به دانش‌آموزان با ورود موج جدید آنفلوآنزا در کشور آذر سال جاری آغاز شد و با مطرح شدن بیماری کرونا این آموزش‌ها تقویت شده و ادامه دارد. آموزش‌های لازم از طریق بسته‌های آموزشی به مدیران مدارس ابلاغ شده و از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان برای بارگذاری آموزش‌های لازم در کانال‌های ارتباطی مدارس با والدین استفاده شده و قطعاً با حضور دانش‌آموزان در مدارس، آموزش‌های عملی و میدانی برای شست‌وشوی صحیح دست و به‌طور کلی مراقبت‌های فردی و بهداشتی به آنها داده خواهد شد.  
دستورالعملی برای توجه ویژه مدیران مدارس به سلامت جایگاه‌های مایع صابون و پربودن دائمی آنها ابلاغ شده است؟  
 سالم بودن جایگاه‌های مایع صابون و پر بودن دائمی آنها به مدیران مدارس ابلاغ شده است. ضمن اینکه توصیه ما به دانش‌آموزان این است که برای رعایت بهداشت فردی حتماً حین ورود به مدرسه ماسک‌، دستکش، لیوان و دستمال شخصی همراه داشته باشند.  
اطلاع‌رسانی برای حاضر نشدن دانش‌آموزان دارای علائم سرماخوردگی در مدرسه انجام شده است؟  
بله. به خانواده‌ها اطلاع داده شده که در صورت مشاهده کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی از آمدن فرزندانشان به مدرسه ممانعت کنند. ضمن اینکه با حضور مراقبان و رابطان سلامت این موضوع در مدارس هم رصد خواهد شد و با مشاهده کوچک‌ترین علائم، دانش‌آموزان بیمار یا مشکوک به مراکز درمانی منتقل خواهند شد.  
چند مراقب و رابط سلامت در مدارس منطقه فعالیت می‌کنند؟ وظیفه آنها چیست؟  
مراقبان و رابطان سلامت افراد آموزش دیده در حوزه سلامت هستند که برای ارائه خدمات سلامت محور به دانش‌آموزان در مدارس فعالیت می‌کنند. در این منطقه ۲۹مراقب سلامت حضور دارند که همزمان هریک از آنها در ۲مدرسه خدمات ارائه می‌کنند. هریک از مدارس منطقه هم دارای یک رابط سلامت هستند.  

کد خبر 486862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha